Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minutka najchętniej kupowaną herbatą w Polsce

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2014, 12:28
Minutka najchętniej kupowaną herbatą w Polsce
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate (fot. mat.pras.)

Marka Minutka należąca do Mokate jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najchętniej kupowana herbata w naszym kraju - wynika z danych Mokate za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych.

Według danych GUS, w zeszłym roku Polska sprowadziła łącznie 32 tysiące ton herbaty z czego 28 tysięcy stanowiła herbata czarna. Jej udział w sprzedaży detalicznej wynosi dziś ponad połowę całego rynku, którego wiceliderem jest Mokate (Mokate za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych).

Portfolio herbaciane firmy to trzy marki - ekonomiczne Minutka i Babcia Jagoda oraz brand premium - LOYD. Wszystkie one znajdują uznanie w oczach klientów także poza Polską. - Obecnie nasze herbaty cieszą się olbrzymim uznaniem w Słowenii, Serbii, Słowenii, Czechach czy na Słowacji i na Węgrzech. Eksportujemy jednak bardzo szeroko, bo również do Japonii, Tajlandii, Islandii czy Urugwaju - mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.

Liczba krajów, do których firma eksportuje obecnie swoje herbaty, stale rośnie. Dziś jest to ponad 60 państw, do których Mokate regularnie sprzedaje produkty. Co ciekawe, w 99 proc. firmowy eksport herbat stanowią produkty markowe.

Mimo zagranicznych sukcesów, to polski rynek jest dla firmy najważniejszy. - Od lat utrzymujemy stabilną, bardzo wysoką pozycję zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż poszczególnych produktów, jak i całych marek - mówi Sylwia Mokrysz. I tak marka Minutka jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najczęściej kupowana herbata w naszym kraju.

Wg Euromonitor International wartość polskiego rynku herbaty w 2013 r. wyniosła ok. 2,185 mld zł. W tym roku ma to być ok. 2,183 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • herbatnik 08-12-2014, 15:51:
Ilość herbaty dostarczonej do Polski nie równa się krajowemu spożyciu. Unilewer w Szopienicach produkuje na eksport do kilkudziesięciu krajów, Twinings 99% produkcji również wysyła za granicę.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH