Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minutka najchętniej kupowaną herbatą w Polsce

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2014, 12:28
Minutka najchętniej kupowaną herbatą w Polsce
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate (fot. mat.pras.)

Marka Minutka należąca do Mokate jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najchętniej kupowana herbata w naszym kraju - wynika z danych Mokate za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych.

Według danych GUS, w zeszłym roku Polska sprowadziła łącznie 32 tysiące ton herbaty z czego 28 tysięcy stanowiła herbata czarna. Jej udział w sprzedaży detalicznej wynosi dziś ponad połowę całego rynku, którego wiceliderem jest Mokate (Mokate za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych).

Portfolio herbaciane firmy to trzy marki - ekonomiczne Minutka i Babcia Jagoda oraz brand premium - LOYD. Wszystkie one znajdują uznanie w oczach klientów także poza Polską. - Obecnie nasze herbaty cieszą się olbrzymim uznaniem w Słowenii, Serbii, Słowenii, Czechach czy na Słowacji i na Węgrzech. Eksportujemy jednak bardzo szeroko, bo również do Japonii, Tajlandii, Islandii czy Urugwaju - mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.

Liczba krajów, do których firma eksportuje obecnie swoje herbaty, stale rośnie. Dziś jest to ponad 60 państw, do których Mokate regularnie sprzedaje produkty. Co ciekawe, w 99 proc. firmowy eksport herbat stanowią produkty markowe.

Mimo zagranicznych sukcesów, to polski rynek jest dla firmy najważniejszy. - Od lat utrzymujemy stabilną, bardzo wysoką pozycję zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż poszczególnych produktów, jak i całych marek - mówi Sylwia Mokrysz. I tak marka Minutka jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najczęściej kupowana herbata w naszym kraju.

Wg Euromonitor International wartość polskiego rynku herbaty w 2013 r. wyniosła ok. 2,185 mld zł. W tym roku ma to być ok. 2,183 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • herbatnik 08-12-2014, 15:51:
Ilość herbaty dostarczonej do Polski nie równa się krajowemu spożyciu. Unilewer w Szopienicach produkuje na eksport do kilkudziesięciu krajów, Twinings 99% produkcji również wysyła za granicę.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.