Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mokate: Azja Środkowa to nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2014, 12:21
Mokate: Azja Środkowa to nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki
Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate

- Wejście na pierwszy rynek w Azji Centralnej jest w pewnym sensie "oknem na świat” na pozostałe kraje regionu. To bardzo ważne strategicznie miejsca - nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki. Obecność w tych krajach stwarza też możliwość dywersyfikacji naszych kierunków eksportu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.

Mokate współpracuje z Uzbekistanem od początku 2013 roku w zakresie kaw, napojów instant oraz herbat. Sprzedaje tam przede wszystkim herbaty owocowe oraz czarne, takich marek jak Minutka, Babcia Jagoda oraz herbaty w piramidkach Loyd. Do Kazachstanu eksportuje szeroką gamę produktów: herbaty czarne, owocowe i ziołowe, brandy - Loyd oraz Minutka. - Istotną rolę odgrywa również Cappucino Gold oraz Maestro Renato Boni, kawa instant, mixy kawowe, czekolady na gorąco oraz nowości Yogo Crunch i Mokate To Go - dodaje Adam Mokrysz.

Jak przyznaje, zarówno w Kazachstanie, jak i Uzbekistanie, firma pracuje poprzez dystrybutorów. - Posiadanie odpowiedniego partnera handlowego w tym przypadku jest sprawą kluczową. Musi on posiadać możliwości finansowe, logistyczne, wiedzę oraz doświadczenie na rynku z dystrybucją brandów europejskich. To klucz do sukcesu - wspólnie z takim partnerem możemy dużo osiągnąć - komentuje członek zarządu Mokate.

Zdaniem Adama Mokrysza, podstawowymi barierami, które spotykają firmy chcące eksportować do Kazachstanu lub Uzbeksitanu, są często zmieniające się prawo i kursy walut. - Dla przykładu, w ostatnich tygodniach wartość waluty kazachskiej tenge spadła o 20 proc. do euro. Nie bez znaczenia jest także znaczna odległość od Polski, która utrudnia i zwiększa koszty logistyczne, a także znacznie bardziej ogranicza dostęp do naszego dystrybutora, czy też do bieżącego monitorowania rynku. W obu krajach przeważa także rynek tradycyjny - sklepy są małe, jest sporo targowisk - przez co trudniej nam dotrzeć do ostatecznego klienta. Jednak wszystkie te bariery traktujemy jako wyzwania, którym chcemy sprostać - mówi.

Przyznaje, że mieszkańcy Kazachstanu i Uzbekistanu są już znudzeni dotychczasowymi produktami. - Każdy nowy i dobry wyrób cieszy się popytem. Należy również wspomnieć o wsparciu marketingowym jakie razem z dystrybutorem zapewniamy naszym produktom. Mam na myśli degustacje, reklamę w prasie, bilbordy na ulicach, wiele różnych akcji w punktach sprzedaży, sponsorowanie programów telewizyjnych lub nawet reklamę w regionalnej telewizji w stolicy Uzbekistanu - Taszkencie. Tak było w przypadku herbaty Loyd - dodaje Adam Mokrysz.

Mokate planuje dalszy wzrost sprzedaży w Kazachstanie i Uzbekistanie we wszystkich proponowanych przez nas kategoriach, a także wprowadzenie nowych produktów, jak np. Loyd Energy Drink i ciasteczek Mini Cookies.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 000) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH