Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mokate mocno inwestuje w rozwój produkcji herbat

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2013, 10:46
Mokate mocno inwestuje w rozwój produkcji herbat
Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate SA

Blisko 10 milionów złotych zamierza przeznaczyć w tym roku na rozwój zdolności produkcyjnych w zakresie różnego rodzaju herbat potentat z Ustronia.

Herbaty to dla Mokate, atrakcyjny kierunek rozwoju. W ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie sklepy sprzedały około 21 tys. ton herbaty nierozpuszczalnej o wartości ok. 1,25 mld zł. W porównaniu z 2011 rokiem sprzedaż wzrosła o 1,6 proc.

- Taki obraz rynku jest decydującym czynnikiem przy określaniu kierunków rozwoju - podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate SA. - Dlatego inwestujemy w nowe linie technologiczne, unowocześniamy też te, które służą nam od kilku lat. Realizując program inwestycyjny konsekwentnie przestrzegamy zasady, że wybieramy wy­łącznie technologie spełniające wymogi najlepszych dostępnych obecnie technik produkcyjnych Łącznie przeznaczymy w tym roku na "inwestycje herbaciane" około 10 milionów złotych - dodaje Sylwia Mokrysz.

W 2012 roku Mokate z udziałami 11 proc. umocniło swoją pozycję, jako wicelider kategorii, pozostając jednocześnie jedyną firmą w gronie sześciu największych producentów, która według najnowszych danych pochodzących z badań rynkowych prowadzonych przez Nielsena zanotowała wzrost sprzedaży.

Jak wynika z danych firmy Mokate, oferowane przez firmę herbaty Loyd zajmują piąte miejsce wśród brandów herbacianych. Przy obecnej dynamice wzrostu można przyjąć, że pod koniec roku Loyd wyjdzie na czwartą pozycję zaraz po należącej również do grupy Mokate marce herbat "Minutka" (7,1 proc.), oraz dwóch koncernach międzynarodowych. Reszta rynku jest mocno rozdrobniona.

Na polskim rynku nadal dominują herbaty czarne, w dalszej kolejności najchętniej spożywane są herbaty zielone, ziołowe i owocowe. Segmenty herbat o najwyższej dynamice to owocowe (0,7 proc.), zielone (0,3 proc.) i earl grey (0,4 proc.) po 0,1 mln kg. Około 90 proc. konsumentów deklaruje spożycie herbaty ekspressowej. W tej grupie systematycznie rośnie i to jest stała tendencja sprzedaż herbat w torebkach w kształcie piramidek.

- Chociaż większość konsumentów wybiera, na co dzień herbaty ekspresowe, Mokate konsekwentnie rozbudowuje ofertę herbat liściastych premium. To jest bardzo ciekawa i atrakcyjna nisza rynkowa. Zagospodarowujemy ją z rozmysłem - zapewnia Sylwia Mokrysz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH