REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mokate: Rynkowi herbaty nie grozi kryzys

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 22-08-2013, 13:22
Mokate: Rynkowi herbaty nie grozi kryzys
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA

Prognozowane wyjście z dołka polskiej gospodarki nieco się opóźnia, co ma swoje odzwierciedlenie w zakupach spożywczych robionych przez Polaków. Kupujemy dziś więcej herbat ekonomicznych, a wydawanie pieniędzy jest bardziej przemyślane niż jeszcze kilka lat temu.

REKLAMA

Choć w pierwszym półroczu tego roku tempo wzrostu polskiej gospodarki okazało się mniejsze niż zakładano (1 proc a nie 1,6 proc.), to w drugim półroczu sytuacja ma się poprawić w dużej mierze dzięki wzrostowi konsumpcji, w związku z obniżką stóp procentowych i ogólnej poprawie w strefie euro. Na tym tle - w ocenie Mokate - prognozowane tempo wzrostu PKB w Polsce w roku 2014, które ma wynosić 2 proc., może napawać umiarkowanym optymizmem, również w kontekście rynku herbaty.

Mimo słabszych wyników naszej gospodarki od prognozowanych, rynek FMCG w dalszym ciągu rośnie i dobrze radzi sobie z trudnym otoczeniem makroekonomicznym. - Segment herbaciany zachowuje się stabilnie, choć są oczywiście różnice między poszczególnymi kategoriami. Herbata to produkt pierwszej potrzeby, wciąż pijemy jej bardzo dużo i uważam, że w dalszym ciągu ma w sobie spory potencjał - mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA, producenta m.in. takich herbat jak Loyd czy Minutka.

Polacy preferują herbatę czarną - stanowi ona prawie połowę całej kategorii herbacianej, ale jej sprzedaż wzrasta najwolniej. Prognozy rynkowe na kolejne lata zakładają jednak dynamiczny rozwój szczególnie herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone i funkcjonalne powinny pozostać na poziomie sprzedaży, które osiągnęły w poprzednim roku.

Kryzys sprawił jednak, że nasze herbaciane zakupy są dziś bardziej przemyślane i że poszukujemy na sklepowych półkach stosunkowo niedrogich produktów. - Większa skłonność Polaków do przemyślanego wydawania pieniędzy widoczna jest na przykładzie herbat ekonomicznych, takich jak np. Minutka, która jest krajowym liderem w tej grupie w ujęciu wolumenowym. Takie herbaty systematycznie powiększają swój udział w rynku. W dużej mierze przyczyniają się do tego dyskonty spożywcze, które w swojej ofercie mają tanie i często dobrej jakości herbaty - komentuje Sylwia Mokrysz. Jej zdaniem, jeżeli chodzi o segment premium, to zachowuje się on stabilnie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH