Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle także w 2014 r. musi stawić czoła cenom surowców i spowolnieniu

  • Autor: Barbara Woźniak, Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-08-2013, 14:58
Nestle także w 2014 r. musi stawić czoła cenom surowców i spowolnieniu
Chandra Kumar, członek zarządu i dyr. finansowy Nestle Polska fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Nestle podnosiła ceny produktów, by zrekompensować rosnące koszty zakupu surowców. Ceny surowców przez ostatnie trzy lata wpływały na wyniki Nestle Polska, tak samo jak spowolnienie gospodarcze i z takimi czynnikami spółka będzie musiała sobie poradzić także w przyszłym roku - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Chandra Kumar, dyrektor finansowy Nestle Polska.

- To także część nowej rzeczywistości makroekonomicznej, której musimy stawić czoła również w przyszłym roku - mówi serwisowi portalspozywczy.plKumar pytany w jaki sposób wpływa sytuacja na rynku surowców na wyniki finansowe Nestle w Polsce.

- Przez ostatnie 3 lata ceny surowców, a szczególnie towarów miały wpływ na naszą działalność, tym bardziej, że Nestlé jest firmą działającą na rynkach całego świata. Miało to także wpływ na wyniki Nestlé Polska sądzę jednak, że skutecznie dajemy sobie radę z tym wyzwaniem - dodaje.

Kumar podkreśla, że dla Nestle jednym z głównych surowców jest kawa, a ceny ziaren kawy wzrosły na całym świecie.

- Miało to wpływ na wszystkich producentów kawy, w tym także na naszą firmę w Polsce - mówi dyrektor finansowy.

Pytany co jest w tej chwili największym ryzykiem dla spółki czy spowolnienie gospodarcze w Polsce, czy ceny surowców, a może silna konkurencja na polskim rynku Kumar odpowiada: - Powiedziałbym, że po części ceny, a po części spowolnienie.

- To są czynniki, które do pewnego stopnia wpływają na działalność biznesową firm w każdym kraju. Najważniejsza jest umiejętność szybkiego, elastycznego reagowania na zmieniającą się rzeczywistość - dodaje.

Nie chce jednak na razie mówić czy spółka Nestle Polska planuje podwyżki cen swoich produktów ze względu na ceny surowców, tak jak robiła to w ciągu ostatnich kilku lat.

- W ciągu ostatnich dwóch - trzech lat byliśmy zmuszeni podnieść ceny, by zrekompensować rosnące koszty zakupu surowców. W tej chwili jesteśmy na etapie planowania strategii na 2014. Dlatego trudno mi teraz mówić o jakichkolwiek szczegółach - mówi Kumar.

Koncern Nestle produkuje na rynek polski m.in. kawę i napoje kawowe oraz kakaowe (główne marki: Nescafé, Nestlé Caro, Nestlé Ricore, Nesquik, Nescafé Dolce-Gusto), kulinaria (Winiary, Maggi); odżywki dla dzieci i niemowląt (Nestle, Gerber, Bobo Frut), lody (m.in. Nestle Cortina, Extreme, La Cremeria, Kit Kat, Manhattan), słodycze Nestle (Kit Kat, Lion, Princessa, After Eight, Jojo, Smarties, Aero, Npoir, Bon Pari), płatki śniadaniowe (Nesquick, Chocapic, Corn Flakes, Kangus, Cheerios, Cini Minis, Frutina), karmy dla zwierząt (Purina) oraz wody mineralne (Nestlé, Dar Natury, Nałęczowianka).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH