REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz chętniej sięgają po małą czarną z ekspresu

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 22-10-2014, 09:00
Polacy coraz chętniej sięgają po małą czarną z ekspresu
fot. Fotolia

Michał Proszewski, dyrektor generalny firmy Nespresso Polska, twierdzi, że polski rynek kawy ma nadal olbrzymi potencjał rozwoju, dlatego firma zamierza otwierać kolejne butiki. W ciągu najbliższych trzech, czterech lat chce je prowadzić w siedmiu największych miastach w Polsce - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Należące do szwajcarskiego koncernu Nestle Nespresso - pionier światowego rynku kaw w kapsułkach - swój pierwszy butik w Polsce przy ul. Nowy Świat w Warszawie otworzyło siedem lat temu. Na początku grudnia 2014 r. ruszy jego drugi punkt w stolicy, w galerii handlowej Arkadia.

Dwa kolejne butiki, już poza Warszawą, ruszą w pierwszej połowie 2015 roku. W sumie w 59 krajach, w których obecne jest Nespresso, działa 330 butików.

Jak informuje Rzeczpospolita szef Nespresso Polska zapewnia, że średnio sprzedaż kaw w kapsułkach rośnie na świecie o ok. 20 proc. rocznie w ujęciu wartościowym. W Polsce, gdzie segment ten jest nadal nowy i relatywnie mały, skala wzrostu jest znacznie większa. Wraz z rosnącą popularnością kaw porcjowanych rośnie sprzedaż ekspresów do ich przygotowywania. Na urządzenia na kapsułki przypada 27 proc. z niemal 350 tys. ekspresów do kawy, które rocznie kupują Polacy, wydając na nie ponad 260 mln zł. Dwa lata temu udziały ekspresów kapsułkowych wynosiły 22 proc.

Popyt na ekspresy jest stabilny. Natomiast sprzedaż ilościowa ekspresów na kapsułki rośnie z roku na rok. W roku 2013 było to 20 procent, zaś w obecnym Nespresso Polska przewiduje 5-10 procent wzrostu. Na popularności, choć wolniej, zyskują u nas też zautomatyzowane ekspresy wyposażone w młynki. Efektem jest boom na kawę ziarnistą. Według firmy badawczej Nielsen od lipca 2013 r. do lipca 2014 r. jej sprzedaż urosła o ok. 24 proc.

 

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • majka 22-10-2014, 22:43:
Też preferuję kawę z ekspresu, najlepiej z ciśnieniowego, bo z kapsułkami to tylko problem z ich kupnem, a poza tym po przeliczeniu kawa wychodzi dość drogo. Z resztą jak spróbowałam kawy u mojej siostry z jej saeco to zakochałam się w smaku takiej kawy ze świeżo mielonych ziaren, latte ze spienionym mlekiem wyglądało i smakowało jak z kawiarni.
  • kawosz 22-10-2014, 13:27:
Kawa z kapsułek to najgorszy wybór ale zawsze lepszy niż rozpuszczalna, która z kawą nie ma nic wspólnego. Co do ziarnistej to zawsze w cenie bo dobra i aromatyczna a używa w dobrym expresie potrafi zaczarować. Nescafe to chyba najgorsza z kaw. Kwaskowata i sztuczna ale gratulacje dla marketingu firmy Nestle za wypromowanie jej jako kawy na wszystko. Ale duży może więcej...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH