REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy stali się bardziej świadomymi konsumentami kawy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2016, 16:40
Polacy stali się bardziej świadomymi konsumentami kawy
Coraz więcej Polaków chodzi do kawiarni; fot. shutterstock.com

Zmienia się postrzeganie kawy jako produktu codziennego użycia: marki stają się bardziej "luksusowe", rośnie sprzedaż maszyn i gadżetów do parzenia kawy, a konsumpcja coraz częściej przenosi się do kawiarni.

REKLAMA

Kawa staje się produktem wyjątkowym, związanym z celebracją. Marki detaliczne kawy bywa, że reklamowe są przez gwiazdy światowego formatu (George Clooney w kampanii Nespresso). Ponadto opakowania coraz częściej przykuwają oko konsumentów napisami "proffessional", "barista" czy "espresso", co ma im zapewnić przeniesienia do kategorii "premium".

Rośnie także zainteresowanie sposobami parzenia i podawania kawy - np. sposobom parzenia towarzyszą również coraz bardziej zaawansowane technologicznie ekspresy. Ponadto powstają specjalne strony internetowe, fan page’e, kanały video poświęcone kawie i sposobom jej parzenia.

- Polacy mają już dużą wiedzę na temat kawy. Systematyczny rośnie ich świadomość dotycząca jakości kawy. Z tym wiąże się wzrost oczekiwań klientów wobec marki. Coraz częściej pytają baristów o właściwości oferowanych przez markę kaw i sposób ich palenia oraz dzielą się spostrzeżeniami na temat smaku lub aromatu danego napoju. Chętniej także kupują paczkowane kawy Starbucks do przyrządzania napojów w domu – potwierdza Adam Mularuk, Brand President Starbucks.

Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee dodaje, że Polacy z pewnością stali się bardziej świadomymi, a co za tym idzie – również bardziej wymagającymi konsumentami kawy. - Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce królowała kawa pita w domu – zwykła rozpuszczalna albo tzw. „po turecku”. Dzisiaj coraz więcej Polaków chodzi do kawiarni. Stało się to sposobem na spędzanie wolnego czasu. Ponad 50 proc. osób odwiedzających kawiarnie robi to przynajmniej raz w miesiącu i ten odsetek rośnie co roku o jakieś 2-3 punkty procentowe - dodaje.

Z analiz firmy Mintel wynika, że ogólna konsumpcja kawy w Polsce to 2,8 kg na jednego mieszkańca rocznie, co jest stosunkowo niskim poziomem w porównaniu do innych rynków europejskich. Pozostawia to ogromne możliwości dla dalszych innowacji i rozwoju rynku.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lav 15-02-2016, 12:57:
Kawa w polskich knajpach to albo w papierowych kubkach (sieciówki) albo w zimnych filiżankach, co powoduje że zanim kelner(ka) poda Ci espresso do stolika już jest zimne. Dlatego lepiej zainwestować w dobry ekspres, kupować kawę ziarnistą i delektować się pyszną kawą w domu.
  • KiMl 12-02-2016, 20:51:
Dlaczego wypowiadają się tylko przedstawiciele dwóch kawiarni sieciowych? Stanowią mniejszość z kawiarni działających w Polsce. W tym artykule nie ma też słowa o kawach Speciality... Sztuka dla sztuki ten artykuł albo reklama tych dwóch sieciówek...
To, że się w Polsce nie pije już po turecku jest takim samym odkryciem jak to, że nie jeździ się już wartburgiem...
Twórzcie artykuły na poziomie...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 457) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH