Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Gourmet Foods: HoReCa to bardzo trudny rynek w Polsce

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2017, 14:42
Prezes Gourmet Foods: HoReCa to bardzo trudny rynek w Polsce
Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods

Postęp rynku HoReCa jest zauważalny niemal na każdym kroku. Coraz więcej marek specjalizujących się w handlu detalicznym chce zaistnieć w gastronomii, upatrując tam swój sukces. Marka Dilmah na rynku gastronomicznym funkcjonuje od 25 lat, chociaż jak podkreśla Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods, dystrybutora herbat marki Dilmah, zadomowienie się na rynku HoReCa nie należy do najłatwiejszych.

- HoReCa to bardzo trudny rynek w Polsce, a przy tym bardzo ważny dla marki Dilmah, obecnej na nim od 25 lat. Często lokale nie są własnością restauratorów, więc są oni zmuszeni płacić bardzo wysokie czynsze przy braku obrotu zapewnianego w innych krajach m.in. przez zwyczajowe posiłki w czasie przerw na lunch, które to zjawisko potęgowane jest niekorzystnymi dla gastronomii regułami podatkowymi. W związku z tym restauratorzy odczuwają nacisk, żeby kupować jak najtaniej i stosować wysokie ceny serwowania, aby utrzymać lokal. Tymczasem wysokie ceny serwowanych posiłków i napojów ograniczają popyt i koło się zamyka. Na szczęście restauratorzy mają świadomość, że nie na wszystkim można oszczędzać, bo niezadowoleni z jakości goście do lokalu nie wrócą. Konsument w restauracji płacąc kilka złotych za herbatę lub kawę, oczekuje jej jakości. Duża część rynku HoReCa ceni markę Dilmah i ją serwuje, ponieważ jest to najlepsza jakościowo herbata z dostępnych na rynku światowym – powiedział Tomasz Witomski.

Działalność Gourmet Foods w segmencie HoReCa nie ogranicza się wyłącznie do zaopatrywania konkretnych lokali w produkty. Dilmah swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z herbatą dzieli się ze swoimi partnerami, aby ci serwowali swoim klientom idealnie podaną herbatę.

- Nasi pracownicy o herbacie i kawie wiedzą bardzo dużo. Uczestniczą w programach szkoleniowych w Sri Lance oraz Włoszech. Zdobywaną wiedzą i doświadczeniem dzielą się z partnerami i konsumentami. Aby konsument cieszył się z picia herbaty niezbędne jest choć minimum wiedzy o umiejętnym przygotowaniu naparu oraz jego serwowaniu – tłumaczył prezes Gourmet Foods.

- Gastronomia to gościnność. Tymczasem jakże często obserwujemy w lokalach, że gościom do stolika przynoszona jest filiżanka z nalaną ciepłą wodą i torebka herbaty na talerzyku. Mijają kolejne minuty zanim rozpoczęty zostanie proces parzenia, a w takich warunkach nie da się uzyskać optymalnego naparu z wysokiej klasy herbaty – jest ona wymagająca zarówno pod względem temperatury, jak i jakości wody. Przekonujemy, by konsumentowi podawany był gotowy do spożycia, mistrzowsko przygotowany napar, gdyż na tym, naszym zdaniem, polega gościnność! – dodał Witomski.

Marka Dilmah wiedzę na temat herbaty postanowiła także przekazywać poprzez specjalny showroom, który wkrótce zostanie otwarty w Warszawie.

- Niebawem ruszy w centrum Warszawy nowe miejsce dla miłośników herbaty i kawy. Będzie to 3 w 1 – nasz sklep z pełną ofertą herbat Dilmah i kaw Saquella, herbaciarnia i kawiarnia, w której wszyscy pić będziemy doskonale zaparzone herbaty i kawy oraz napoje przyrządzone na ich bazie przez naszych specjalistów. Będzie to także pierwszy w Warszawie showroom z centrum szkoleniowym Gourmet Foods. Będą w nim systematycznie prowadzone zajęcia Szkoły Herbaty Dilmah oraz Akademii Kawy Saquella – podsumował Tomasz Witomski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 543) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH