Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mokate na EEC 2018: Firma jest tyle warta, ile warte są jej marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2018, 11:49
Prezes Mokate na EEC 2018: Firma jest tyle warta, ile warte są jej marki
Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate. Fot. materiały prasowe

Budowa marki to "krew i pot" - czasem łatwo jest zbudować markę, trudniej ją utrzymać i dalej rozwijać - mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate podczas debaty "Strategie kreowania silnych marek spożywczych" odbywającej się w trakcie 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Markę budowaliśmy jako rodzina, kiedyś był deficyt produktów na rynku, wystarczyło się zorganizować, popyt był nieograniczony, czyli dokładnie odwrotnie niż teraz - mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate. 

- Moja mama w latach 90. zbudowała wspaniałą markę Mokate Cappuccino - dodał.

- Sporo marek przejęliśmy. Każda marka była budowana inaczej, w zależności od dojrzałości cyklu. Główna marka Mokate miała duże budżety, ważne było też rozpoznanie marketingowe - tłumaczył.

- Dziś wygrywają przedsiębiorstwa ze zrozumieniem potrzeb klienta, firmy, które potrafią się zareklamować, dotrzeć do wybranej grupy klientów i zmienić model konsumpcji - dodał prezes Mokate.

- Widać obecnie zmiany konsumpcji, one cały czas zachodzą. Budowa marki to "krew i pot" - czasem łatwo jest zbudować markę, trudniej utrzymać ją i dalej rozwijać. W naszej firmie mówimy, że marki to nasze dzieci i tyle jest warta firma, ile są warte marki. Mamy obecnie wiele marek, każda inaczej jest zbudowana - wyjaśniał.

- Firma, która skupia się tylko na produkcji, nie potrafi budować marki. Przy hiper konkurencji trzeba być atrakcyjnym, trzeba znać potrzeby konsumentów i patrzeć na perspektywę branży - tłumaczył.

- Kiedyś w latach 90. było dużo marek kawowych. One wygrywały. Wiele lat temu kawę piło się głównie w domu, potem rynek bardzo się zmienił i konsumenci zaczęli częściej pić kawę w kawiarniach oraz kupować ją na wynos. Kawa stałą się "no logo" i to zmieniło cały rynek - mówił Adam Mokrysz. 

- Nowości produktowe muszą wchodzić na rynek, bardzo trzeba przemyśleć każdą nowość, aby budować wartość dodaną i rozwijać się jako firma. Trzeba też zrozumieć, z kim się konkuruje - mówił.

- Ważna jest analiza rynku, nie można działać na zasadzie intuicji, trzeba dłużej przygotowywać projekty, ale też trzeba umieć się wycofać, aby nie brnąć w coś, co nie przyniesie efektu i wygeneruje za dużo kosztów. Weszliśmy kiedyś na rynek wietnamski, ale okazało się, że rynek jest dojrzały i podzielony na trzech graczy, więc wycofaliśmy się - mówił.

Tłumaczył też, że obecnie trzeba doceniać internet. - Nowe pokolenie nie czyta gazet. Oni są w internecie, każdy ma smartfona. Widzimy to jako firma, staramy się kierować budżety w stronę młodego konsumenta. Siła nabywcza młodego konsumenta będzie rosła, dlatego warto na nie postawić. Ważne jest wsłuchanie się w młode pokolenie, aby nauczyć się przyciągać ich do swojej firmy, zainteresować ich swoimi produktami. Uważam, że każda firma powinna postawić na nowe media, jeśli chce się rozwijać - tłumaczył Adam Mokrysz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zalla 17-05-2018, 12:49:
Bardzo dobrze mówił. Sensownie. Dlatego zawsze zostaję przy Mokate, a nie przy innych markach.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH