Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mokate na FRSiH: akwizycje to szybki rozwój i konieczność, by polska marka była znana za granicą

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2017, 10:54
Prezes Mokate na FRSiH: akwizycje to szybki rozwój i konieczność
Adam Mokrysz, prezes Mokate fot. PTWP

Akwizycje to dobry sposób na szybszy rozwój, także na rynkach zagranicznych, jednak taka decyzja wymaga nie tylko pieniędzy, ale też m.in. czasu i odwagi. Takie działania są konieczne, jeśli polska marka i polskie produkty mają być znane na świecie – mówił podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Adam Mokrysz, prezes grupy Mokate.

Jedną z szans na rozwój na rynkach zagranicznych są akwizycje, które otwierają drogę do tamtych rynków, ale czy polskie spółki są przygotowane wewnętrznie, finansowo do takich transakcji za granicą?

- W naszej historii przeprowadziliśmy siedem akwizycji, z czego cztery za granicą i każda dała nam wartość dodaną, pozwoliła zbudować przyczółek poza rynkiem lokalnym. Akwizycja nie jest drogą na skróty, a zakup firmy to są konsekwencje na wiele lat, bo nie chodzi tylko o sam zakup, ale też o to, co udaje się potem na tej bazie wypracować. To bardzo dobry sposób na rozwój, bo wielokrotnie widać, iż wejście na taki rynek zaczynając od zera jest bardzo trudne, wręcz czasem niemożliwe i wymaga wiele lat - mówił Adam Mokrysz w trakcie debaty zatytułowanej „Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu”.

- Jednak, aby zbudować międzynarodowy zespół, to wymaga nie tylko pieniędzy, ale i czasu oraz odwagi. Widać, że to się zmienia, że odwagi jest coraz więcej i jest dużo energii, jednak trzeba się do tego dobrze przygotować i zarządzać ryzykiem, czyli ograniczyć ryzyka - dodał.

- Uważam, że takie działania są konieczne, jeśli polska marka i polskie produkty mają być znane na świecie. Jednak trzeba też mieć to „zagraniczne DNA”, a widzę, że wiele firm decyduje się na biznes tylko w Polsce czy tylko w Europie. Akwizycje to szybsza droga do rozwoju niż wzrost organiczny i to jest jeden z czynników rozwoju naszej firmy Mokate – podkreślał prezes Grupy Mokate. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH