Producenci kawy walczą o klientów i wydają krocie na reklamę

Kawiarnie, które powstają jak grzyby po deszczu, odciągają Polaków od domowej kawy. Producenci bronią się reklamą - pisze "Puls Biznesu".
Jak pokazują dane Equinox Polska, wzrost wydatków na reklamę producentów kawy rok do roku wyniósł 58 proc.i zamknął się kwotą 124,6 mln zł (w okresie styczeń-lipiec). Eksperci twierdzą, że jest to spowodowane tym, że producenci kawy zauważyli, że kawiarnie odbierają im klientów, ponieważ w reklamach firmy podkreślają, że ich produkt umożliwia przygotowanie napoju takiego, jak serwowany w kawiarniach.
W kawowych wydatkach przoduje Nestle z marką Nescafe, na której promocję koncern przeznaczył w ciągu siedmiu miesięcy br. ponad 40 mln zł (17,4 mln zł rok wcześniej). Drugie miejsce zajmuje Mondelez Polska (dawniej Kraft Foods) z marką Jacobs i ponad 30-milionowym budżetem (wobec 20 mln zł w 2012 r.). W reklamę zainwestowały więcej także Strauss Cafe Poland z MK Cafe (18 mln zł vs. 11 mln zł), Tchibo (15 wobec 6 mln zł) i Prima Poland, które wydało na reklamę Cafe Prima ponad 12 mln zł (w porównaniu do 8 mln zł w 2012 r.).

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!