Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport Tchibo: Rocznie mieszkańcy naszej planety wypijają ponad 400 mld filiżanek kawy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2017, 15:41
Raport Tchibo: Rocznie mieszkańcy naszej planety wypijają ponad 400 mld filiżanek kawy
fot. shutterstock

29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kawy, ustanowiony przez International Coffee Organization (ICO) powstałą pod auspicjami ONZ. Organizacja ta zajmuje się monitorowaniem rynku kawy, ustalaniem strategicznych kierunków rozwoju plantacji i promocją zrównoważonej produkcji, w której nie wykorzystuje się środków chemicznych.

Kawa swoją nazwę wzięła od starego arabskiego słowa „gahwah” i tureckiego „kahweh”, co znaczy „usuwający zmęczenie” i „siła podnosząca”. Obecnie kawa należy do najpopularniejszych napojów i jest drugim, po ropie naftowej, towarem handlowym świata. Rocznie mieszkańcy naszej planety wypijają ponad 400 miliardów filiżanek tego aromatycznego napoju i zdecydowana większość z nas nie wyobraża sobie bez niej poranka, spotkania z przyjaciółmi, czy wyjścia na miasto.

Kawa w Polsce od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Od kilku lat firma Tchibo opracowuje szczegółowy raport na jej temat, w którym analizuje zachowania nie tylko Polaków, ale także mieszkańców Czech, Austrii, Szwajcarii i Niemiec. Jak wypadamy na tle innych wielbicieli tego czarnego trunku?

Z raportu wynika między innymi, że ponad 1/3 Polaków pija kawę codziennie (dla porównania robi to 1/5 Czechów oraz 1/4 Austriaków i Niemców). I choć zdecydowana większość z nas, bo aż 92% pija kawę w domu, od lat coraz chętniej pijemy ją poza domem i miejscem pracy, robimy to jednak rzadziej od Austriaków, Niemców i Szwajcarów.  

Polacy, podobnie jak pozostali, najczęściej piją kawę do śniadania, ale co ciekawe, Szwajcarzy, Austriacy i Czesi równie chętnie piją kawę do obiadu. Według danych z raportu - najchętniej pijemy kawę z ekspresu oraz rozpuszczalną, ale równie chętnie próbujemy kawy z mlekiem czy kaw smakowych. Inaczej jest w przypadku mieszkańców Niemiec, którzy zdecydowanie (bo aż 33%) wybierają kawę filtrowaną.

Co ciekawe, Austriacy i Szwajcarzy sięgają po kawę głównie dla jej smaku, natomiast dla Polaków to przede wszystkim źródło energii. Niemniej jednak i my coraz większą wagę przywiązujemy do jakości spożywanej kawy, która odnosi się zarówno do walorów smakowych, jak i warunków oraz metod jej produkcji. 

Od 2008 r. firma Tchibo systematycznie zwiększa w swoich produktach udział zielonych ziaren, które są certyfikowane przez uznane na świecie organizacje ds. norm. Wśród nich jest m.in. Organic Bio, której certyfikaty są zgodne z restrykcyjnymi regulacjami Unii Europejskiej dotyczącymi ekologicznego rolnictwa. Tchibo posiada także certyfikacje Rainforest Alliance oraz Fairtrade, które nadawane są produktom istotnie poprawiającym warunki życia ludzi i środowiska naturalnego w krajach, w których uprawiana jest kawa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.