REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie popularność herbat premium

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2015, 13:48
Rośnie popularność herbat premium
Polski rynek herbaty wart jest aktualnie nieco ponad 1,2 mld zł

Z ostatnich danych rynkowych, które podaje firma Mokate wynika, że rynek herbaty jest stabilny z tendencja spadkową - zarówno ilościowo jak i wartościowo. Spadek popytu najbardziej dotyka herbatę czarną, z kolei herbata zielona oraz herbaty owocowe, ziołowe i funkcjonalne - radzą sobie relatywnie lepiej.

REKLAMA

Polski rynek herbaty wart jest aktualnie nieco ponad 1,2 mld zł. Szacuje się, że Polacy rocznie spożywają ok 20 tys. ton herbaty co stawia nas na czwartym miejscu w Europie - po Irlandii, Rosji i Wielkiej Brytanii („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa i ilościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem segmentu Instant”).

Rośnie popularność herbat premium - do czego paradoksalnie przyczyniają się również dyskonty spożywcze, które w ramach swojej strategii często oferują herbaty bardzo dobre jakościowo. Tradycyjnie dobrze sprzedają się herbaty ekonomiczne - dobre jakościowo i atrakcyjne cenowo. 

Mokate zajmuje drugą, mocną pozycję w Polsce na rynku herbaty - zakładając, że wykluczamy tzw. „marki własne” sieci handlowych. Należy zaznaczyć, że w przeciwieństwie do lidera tego rynku, którego udziały systematycznie maleją, pozycja ustrońskiej firmy jest od lat stabilna („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem segmentu Instant, rynek z wyłączeniem marek własnych”).

Obecnie udziały Mokate na wartym prawie 616,4 mln zł rynku herbat czarnych (w ujęciu rocznym) wynoszą 15,2 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 9,3 proc. w ujęciu wartościowym. Na wartym niemal 125,7 mln zł rynku herbat earl grey  (w ujęciu rocznym) udziały Mokate wynoszą 8,2 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 6,9 proc. w ujęciu wartościowym. Na rynku herbatek owocowych, wartym około 124,8 mln zł  (w ujęciu rocznym) udziały Mokate wynoszą: 6,5 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 7,4 proc. w ujęciu wartościowym („Agencja Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa i ilościowa w skumulowanym okresie sierpień 2014 – lipiec 2015 w kategorii herbat (odpowiedni segment herbat: Czarnych, Earl Grey, Owocowych), rynek z wyłączeniem segmentu Instant”).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH