REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Statystyczny Polak sięgnie w tym sezonie po herbaty czarne oraz aromatyzowane

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2015, 10:48
Statystyczny Polak sięgnie w tym sezonie po herbaty czarne oraz aromatyzowane
Czarna herbata nadal liderem rynku; fot. Fotolia

- Statystyczny Polak z pewnością sięgnie po herbatę czarną. Stanowi ona łącznie z Earl Grey 67 proc. rynku w ujęciu ilościowym i 58 proc. w ujęciu wartościowym - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Ewa Spychała, Marketing Manager, Levant Foods Sp. z o.o. (dystrybutor marki Ahmad Tea).

REKLAMA

Jednak - jak komentuje Ewa Spychała, herbata czarna straciła na znaczeniu w ostatnim roku (spadek o 3,8 proc.). Herbata zielona, a także wszelkie mieszanki ziołowe cieszą się natomiast coraz większym powodzeniem wśród konsumentów.

- Herbata zielona na rynku polskim odnotowała wzrost na poziomie 4 proc. w ub.r. Ahmad Tea London odnotował natomiast 12-proc. wzrost tej kategorii. Świadczyć to może o zmianie dotychczasowych nawyków konsumpcyjnych Polaków, zgodnie z popularnym w ostatnim czasie trendem na zdrowe odżywanie. Sądzimy jednak, że polskie zamiłowanie do czarnej herbaty w dłuższej perspektywie bardzo się nie zmieni. W końcu pod względem smakoszy tego napoju jesteśmy w ścisłej czołówce - komentuje Marketing Manager, Levant Foods.

W sezonie zimowym 2014/2015 sprzedaż herbat Ahmad Tea London czarnych wzrosła wartościowo o 9 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. W tym roku marka spodziewa się podobnego wzrostu.

- Oprócz herbat czarnych w sezonie jesienno-zimowym szczególnym zainteresowaniem cieszą się herbaty aromatyzowane z takimi dodatkami jak np. cynamon, malina czy wanilia. To zdecydowane hity na okres jesienno-zimowy z linii herbat czarnych aromatyzowanych. Wzrost ich sprzedaży nie jest jednak tak gwałtowny jak w przypadku czystych herbat czarnych, ponieważ latem nasze herbaty aromatyzowane doskonale nadają się do podawania w formie schłodzonej i są bardzo chętnie wykorzystywane w ten sposób przez konsumentów - dodaje Ewa Spychała.

W sezonie jesienno-zimowym Ahmad Tea stawia większy nacisk na promocję herbat aromatyzowanych. - Prowadzimy działania w mediach, które mają na celu edukowanie w kwestii pozytywnych właściwości tych mieszanek. Pracujemy także nad nową odsłoną oferty świątecznej, która będzie dostępna w sprzedaży od listopada - dodaje przedstawicielka marki.

Dystrybutorem marki Ahmad Tea w Polsce jest firma Levant. Inne brandy w w portfolio spółki to m.in.: Sandra (przetwory owocowe i warzywne), Sandrini (produkty kuchni śródziemnorskiej), Adriana, Siblou (ryby i owoce morza), Champion (dodatki do kawy i herbaty), Splendor (Owoce i warzywa w puszkach).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Koralion 23-09-2015, 09:10:
To sie zaliczam do kategorii statystyczny polak, bo pije codziennie czarna herbate z teekanne. Niestety robi sie chlodniej to trzeba pic cieple napoje na rozgrzanie, u mnie w mieszkaniu dalej nie grzeja to juz jest zimno na maksa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH