Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Statystyczny Polak sięgnie w tym sezonie po herbaty czarne oraz aromatyzowane

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2015, 10:48
Statystyczny Polak sięgnie w tym sezonie po herbaty czarne oraz aromatyzowane
Czarna herbata nadal liderem rynku; fot. Fotolia

- Statystyczny Polak z pewnością sięgnie po herbatę czarną. Stanowi ona łącznie z Earl Grey 67 proc. rynku w ujęciu ilościowym i 58 proc. w ujęciu wartościowym - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Ewa Spychała, Marketing Manager, Levant Foods Sp. z o.o. (dystrybutor marki Ahmad Tea).

Jednak - jak komentuje Ewa Spychała, herbata czarna straciła na znaczeniu w ostatnim roku (spadek o 3,8 proc.). Herbata zielona, a także wszelkie mieszanki ziołowe cieszą się natomiast coraz większym powodzeniem wśród konsumentów.

- Herbata zielona na rynku polskim odnotowała wzrost na poziomie 4 proc. w ub.r. Ahmad Tea London odnotował natomiast 12-proc. wzrost tej kategorii. Świadczyć to może o zmianie dotychczasowych nawyków konsumpcyjnych Polaków, zgodnie z popularnym w ostatnim czasie trendem na zdrowe odżywanie. Sądzimy jednak, że polskie zamiłowanie do czarnej herbaty w dłuższej perspektywie bardzo się nie zmieni. W końcu pod względem smakoszy tego napoju jesteśmy w ścisłej czołówce - komentuje Marketing Manager, Levant Foods.

W sezonie zimowym 2014/2015 sprzedaż herbat Ahmad Tea London czarnych wzrosła wartościowo o 9 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. W tym roku marka spodziewa się podobnego wzrostu.

- Oprócz herbat czarnych w sezonie jesienno-zimowym szczególnym zainteresowaniem cieszą się herbaty aromatyzowane z takimi dodatkami jak np. cynamon, malina czy wanilia. To zdecydowane hity na okres jesienno-zimowy z linii herbat czarnych aromatyzowanych. Wzrost ich sprzedaży nie jest jednak tak gwałtowny jak w przypadku czystych herbat czarnych, ponieważ latem nasze herbaty aromatyzowane doskonale nadają się do podawania w formie schłodzonej i są bardzo chętnie wykorzystywane w ten sposób przez konsumentów - dodaje Ewa Spychała.

W sezonie jesienno-zimowym Ahmad Tea stawia większy nacisk na promocję herbat aromatyzowanych. - Prowadzimy działania w mediach, które mają na celu edukowanie w kwestii pozytywnych właściwości tych mieszanek. Pracujemy także nad nową odsłoną oferty świątecznej, która będzie dostępna w sprzedaży od listopada - dodaje przedstawicielka marki.

Dystrybutorem marki Ahmad Tea w Polsce jest firma Levant. Inne brandy w w portfolio spółki to m.in.: Sandra (przetwory owocowe i warzywne), Sandrini (produkty kuchni śródziemnorskiej), Adriana, Siblou (ryby i owoce morza), Champion (dodatki do kawy i herbaty), Splendor (Owoce i warzywa w puszkach).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Koralion 23-09-2015, 09:10:
To sie zaliczam do kategorii statystyczny polak, bo pije codziennie czarna herbate z teekanne. Niestety robi sie chlodniej to trzeba pic cieple napoje na rozgrzanie, u mnie w mieszkaniu dalej nie grzeja to juz jest zimno na maksa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH