Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sylwia Mokrysz: Producenci FMCG muszą stawiać na innowacje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2015, 11:09
Sylwia Mokrysz: Producenci FMCG muszą stawiać na innowacje
Sylwia Mokrysz z zarządu spółki Mokate (fot. mat.pras.)

Jedyną rozsądną strategią dla producentów branży FMCG jest dziś wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i atrakcyjnych nowości produktowych, połączone z obniżaniem kosztów produkcji dzięki unowocześnianiu technologii - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Mokrysz z zarządu spółki Mokate.

- Czy to prawda, że polski konsument wciąż kieruje się na zakupach przede wszystkim ceną?

- Przede wszystkim klienci poszukują dziś wyrobów dobrej jakości. Owszem, szukają produktów w przystępnych cenach, ale bardzo często właśnie jakość odgrywa rolę pierwszoplanową w wyborach dokonywanych przy sklepowej półce. Dlatego jedyną rozsądną strategią dla producentów branży FMCG jest dziś wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i atrakcyjnych nowości produktowych, połączone z obniżaniem kosztów produkcji dzięki unowocześnianiu technologii.

- Polacy chętnie sięgają po nowe produkty?

- Klienci poszukują nowości, oryginalnych smaków, ciekawych produktów. Coraz chętniej eksperymentują. Dlatego też wyraźny jest trend poszukiwania multismaków, na co odpowiedzią są np. herbaty łączące smak wielu owoców, przypraw, ziół czy kwiatów w jednej saszetce. Innym, odczuwalnym trendem, jest dążenie do intensyfikowania doznań. Konsumenci chętnie sięgają po „mocne" odmiany dostępnych wariantów smakowych.

- W sklepach dyskontowych systematycznie rośnie udział produktów markowych. Czy to szansa dla firm takich jak Mokate?

- Otwarcie się dyskontów na markowe produkty stwarza dodatkowy kanał ich dystrybucji. Co za tym idzie - rosną szanse na jeszcze lepszą ich sprzedaż. Oceniam, że ta zmiana może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż w takich firmach jak Mokate.

- Z drugiej strony sieci nadal rozwijają produkty marek własnych...

- Rzadkością jest niestety właściwe zarządzanie jakością. Marki własne bazujące na polityce cenowej z całkowitym pomięciem kwestii jakości, nie stanowią jednak żadnego zagrożenia dla brandów. Taka polityka może więc okazać się zagrożeniem dla samych sieci. Mokate bardzo dużą wagę przykłada właśnie do jakości swoich wyrobów. Nasze mieszanki herbaciane tworzymy z absolutnie najlepszych gatunków herbat, które są dokładnie selekcjonowane i poddawane wielostopniowemu procesowi kontroli jakości. Niezwykle ważny jest też materiał, który wykorzystujemy chociażby w tworzeniu saszetek takich jakich piramidki. Dzięki niemu smak herbaty przenika jeszcze lepiej do naparu, a sama saszetka jest przezroczysta, jedwabista i ekologiczna. Stawiamy na jakość i smak.

- Czy zyskujące wciąż na znaczeniu trendy „proximity" i „convenience" wpływają na Państwa strategię produktową?

- Oczywiście, że tak. Przy projektowaniu każdego produktu istotna jest częstotliwość zakupów. Produkty są tworzone według zasad convenience: małe wolumeny (mała ilość torebek w kartoniku w przypadku herbat) zamiast hurtowych. By osiągać sukcesy sprzedażowe zdecydowanie trzeba brać te trendy pod uwagę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Grzegorz. 12-02-2015, 12:46:
Śliczna jesteś Sylwio..

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH