REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Unilever wprowadza ekspresy do herbaty… na kapsułki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-09-2015, 13:52
Unilever wprowadza ekspresy do herbaty… na kapsułki
Lipton jest największą marką herbaty na polskim rynku; fot. PTWP (Ł.Rawa)

Unilever, właściciel marki Lipton, pozazdrościł Nestle sukcesu systemu kapsułkowego Nespresso i postanowił wprowadzić na rynek ekspres do przyrządzania herbaty z popularnych kapsułek - pisze Bloomberg.

REKLAMA

To wydarzenia ma także ożywić markę Lipton i pobudzić wzrost europejskiego rynku herbaty. Ma także stworzyć konkurencję dla należącego do Nespresso konceptu Specjal.T by Nestle, czy herbaty kapsułkowej, który rozwijany jest od 2010 r. już na ośmiu światowych rynkach.

Maszyna herbaciana nazwana T.O., opatrzona logo Lipton i wyprodukowana przez firmę, która zajmuje się także wytwarzaniem znanych kapsułkowych ekspresów Krups, trafiła do sprzedaży w połowie września – na razie na rynku francuskim. Urządzenie będzie kosztować około 179 euro (202 dol.), 100 euro więcej niż niektóre podstawowe ekspresy kapsułkowe na tym rynku. Pudełko 10 kapsułek herbaty kosztuje około 3,90 euro.

Sukces Nespresso, które stale osiąga wysokie wzrosty sprzedaży, stał się inspiracją dla firm spożywczych, które eksperymentują z maszynami. Urządzenia do samodzielnego przygotowywania produktów mają przywiązywać użytkowników do danych marek. Jednym z przykładów tego typu działań jest koncern Campbell Soup Co., który stworzył ekspres do przyrządzania rosołu z makaronem.

Unilever wciąż wierzy w sukces marki Lipton. Segment działalności grupy zwany "refreshment", który obejmuje markę herbaty, osiągnął w I połowie br. przychody rzędu 5,5 mld euro.

Lipton jest największą marką herbaty na polskim rynku (pod względem wartości sprzedaży). Drugie miejsce zajmuje - także należąca do Unilevera - marka Saga.

Możliwe, że urządzenie do przyrządzania kawy z kapsułek sprawdziłoby się także na polskim rynku. Po pierwsze, Polacy coraz chętniej kupują ekspresy kapsułkowe do kawy, a ponadto Polska jest dużym europejskim rynkiem herbaty. Nasz kraj znajduje się na czwartym miejscu w Europie pod względem spożycia herbaty - z wynikiem 1 kg herbaty rocznie na osobę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH