Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mokate: Statystyczny Polak wypija już tyle samo kawy, ile herbaty

  • Autor: Paulia Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-10-2013, 12:56
W Polsce spada sprzedaż czarnej herbaty
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate

- Sprzedaż herbaty - przede wszystkim czarnej - maleje w Polsce od trzech lat. Zmieniają się preferencje Polaków, na popularności zyskuje kawa, którą kupujemy coraz częściej w kawiarniach czy też z urządzeń vendingowych. Obecnie statystyczny Polak wypija już tyle samo kawy, ile herbaty, czyli filiżankę dziennie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.

Polacy tradycyjnie preferują herbatę czarną - w dalszym ciągu stanowi ona prawie połowę całej kategorii herbacianej. Jednak jej sprzedaż spada. Wzrasta za to sprzedaż herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone i funkcjonalne mają utrzymywać poprzedni poziom sprzedaży - komentuje Sylwia Mokrysz.

Jej zdaniem, można także zauważyć większą skłonność Polaków do przemyślanego wydawania pieniędzy. Widoczne to jest na przykładzie herbat ekonomicznych, które systematycznie powiększają swoje udziały w rynku.

- W dużej mierze przyczyniają się do tego dyskonty spożywcze, które w swojej ofercie mają tanie i często dobrej jakości herbaty. Jeżeli chodzi o segment premium, to zachowuje się stabilnie. Wyjątkiem są nasze herbaty premium Loyd, których sprzedaż dynamicznie rośnie. Konsumenci coraz częściej zaczynają doceniać herbatę dobrą jakościowo. Doskonale orientują się w gatunkach, odmianach i rodzajach liści herbacianych. Coraz lepiej również radzą sobie ze sztuką parzenia herbaty - dodaje.

Mokate - dzięki szerokiej ofercie, oraz rozbudowanej i skutecznej dystrybucji (nasze herbaty są obecne w ponad 90 proc. tradycyjnych sklepów spożywczych) - co roku odnotowuje wzrost sprzedaży. W 2012 roku byliśmy jedyną firmą, spośród sześciu największych producentów herbat, której sprzedaż wzrosła. Aktualnie Mokate ma 11 proc. udziałów w rynku herbaty, co daje nam mocną drugą pozycję - tłumaczy Sylwia Mokrysz.

Podkreśla, że marka herbaciana Loyd zajmuje obecnie piąte miejsce na rynku. - Przy obecnej dynamice wzrostu można przyjąć, że pod koniec roku Loyd wyjdzie na czwartą pozycję zaraz po należącej również do grupy Mokate marce herbat Minutka (7,1 proc.).

Nie można zapominać o eksporcie Mokate - systematycznie od kilku lat rośnie w nim udział herbat. Od stycznia do czerwca tego roku eksport herbat Mokate był o 50 proc. wyższy niż przed rokiem. - Spodziewamy się utrzymania podobnej dynamiki do końca roku 2013 roku - dodaje Sylwia Mokrysz.

- Tegorocznym eksportowym hitem w grupie produktów Mokate okazały się bezwzględnie herbaty piramidki, których sprzedało się ponad czterokrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Z eksportowanych herbat największą sprzedażą odznaczają się ponadto herbaty owocowe (18 proc. udziału w eksporcie herbat) oraz ziołowe (15 proc. udziału w eksporcie herbat). Na uwagę zasługuje podwojenie sprzedaży herbat czarnych w torebkach dwukomorowych - podsumowuje nasza rozmówczyni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH