Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WYDARZENIA/KONFERENCJE

Jak co roku, redakcja serwisu portalspozywczy.pl i magazynu Rynek Spożywczy nagrodziła firmy branży spożywczej. Przedstawiciele wyróżniających się spółek odebrali nagrody podczas II Forum Rynku Spożywczego, które trwa w Hotelu Sheraton w Warszawie.

W kategorii Lider Rynku za niezwykle efektywną strategię rozwoju i dobre wyniki finansowe w trudnym czasie wyróżniono spółkę Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.

Za odważne przejęcie w czasach kryzysu, za inwestycje we własną sieć sklepów i za dobre wyniki finansowe nagrodzono Łmeat Łuków. Bakalland zyskał tytuł Lidera Rynku m.in. za śmiałe wejście w nowe kategorie produktów, w tym płatki śniadaniowe. Bakalland wprowadził na rynek owocoPłatki i owocoCrunch.

Nagrodę otrzymała też spółka Rolnik. Doceniono ją m.in. za utrzymanie czołowej pozycji wśród przetwórców warzyw i wejście na rynek dań gotowych.

W kategorii Produkt Roku wyłoniono trzech laureatów. Stock Polska została nagrodzona za wykreowanie nowego produktu, Żołądkową Gorzką de Lux i efektywność jego marketingu. Natomiast firmę Sante A.Kowalski Sp.j. doceniono za prozdrowotne i funkcjonalne rodzaje produktów i ich wprowadzenie na rynek. Nagrodę przyznano także WSP Społem Kielce za Majonez Kielecki. Firma utrzymała pozycję najbardziej rozpoznawanej marki w tej kategorii.

FPH Paula otrzymała nagrodę w kategorii Innowacja Roku. Spółka opracowała i wdrożyła unikalną technologię produkcji czipsów z warzyw i owoców (MIRVAC). Natomiast OSM Łowicz wyróżniono za uruchomienie linii do pakowania w technologii bag in box.

Nagrodę Rynku Spożywczy w kategorii Wydarzenie Roku przyznano spółce Müller Polska za wejście na rynek w trudnym okresie z produktami w kategorii premium.

Nagrody Rynku Spożywczego 2009 przyznamy w czterech kategoriach: Lider rynku spożywczego, Produkt rynku spożywczego, Innowacja rynku spożywczego oraz Wydarzenie rynku spożywczego.

W kategorii Lider rynku spożywczego nagrodzono 4 firmy:

Pedro Pereira da Silva i Jeronimo Martins Dystrybucja SA, właściciel sieci Biedronka za niezwykle skuteczną i efektywną strategię rozwoju sieci sklepów dyskontowych Biedronka na polskim rynku detalicznym.

W ciągu kilku lat portugalskie władze firmy potrafiły przekształcić nie najlepiej postrzeganą markę w dobrze rozpoznawalny szyld handlowy i najchętniej odwiedzane przez klientów sklepy. Biedronka jest znakomicie zorganizowaną i zarządzaną siecią handlową, ze sprzedażą sięgającą 1,7 mld euro. Skutecznie dokonała rebrandingu sklepów Plus przejętych od niemieckiej Grupy Tangelmann. Obecnie ma swoje sklepy w 600 polskich miastach.

Ryszard Smolarek i Zakłady Mięsne Łmeat Łuków SA za odważne przejęcie ZM „Dolina Noteci" w czasach kryzysu, za inwestycje we własną sieć sklepów i za dobre wyniki finansowe.

Firma wypracowała w tym trudnym dla całej branży mięsnej roku kilka milionów złotych zysku netto. Prognozy na przyszły rok to w pesymistycznym wariancie 10 mln zł. W optymistycznym - 12-13 mln zł. Wyraźnie widać, że Łmeat Łuków zarządzany od kilku lat przez Ryszarda Smolarka sukcesywnie się rozwija, stając się jednym z najważniejszych graczy na krajowym rynku produkcji i przetwórstwa mięsa.

Marian Owerko i Bakalland SA za śmiałe wejście w nowe kategorie produktów, w tym płatki śniadaniowe. Bakalland wprowadził na rynek owocoPłatki i owocoCrunch.

Bakalland jest liderem branży bakaliowej z rocznymi przychodami ze sprzedaży na poziomie 200 mln zł i 23-proc. udziałem w rynku w segmencie bakalii detalicznych. Spółka w ostatnich latach dokonała wielu przejęć. Bierze też udział w konsolidacji branży owocowo-warzywnej. W kwietniu przejęła 70 proc. udziałów w firmie Gardenia (w listopadzie połączyła Gardenię z BioConceptem), zajmującej się skupem, przetwarzaniem i sprzedażą owoców miękkich dla odbiorców przemysłowych. 

Józef Rolnik i Firma Handlowa ROLNIK s.j. za utrzymanie czołowej pozycji wśród przetwórców warzyw i za wejście na rynek dań gotowych.

Firma z Mikołowa ma w ofercie kilkadziesiąt pozycji spożywczych, a jej lokomotywą sprzedaży są ogórki konserwowe i papryka konserwowa. Na początku 2009 r. firma weszła w perspektywiczny segment dań gotowych z nowymi produktami, m.in. z kuchni węgierskiej.

W kategorii Produkt rynku spożywczego nagrodzono 3 firmy:

Firma Stock Polska za Czystą de Lux Żołądkową Gorzką - wykreowanie nowego produktu i efektywność jego marketingu.

Od początku roku firma Stock Polska zwiększyła sprzedaż o ok. 80 proc. To duży wzrost, zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego i w sytuacji, gdy cała branża dotkliwie odczuwa znaczące podwyższenie 1 stycznia br. podatku akcyzowego. Spółka Stock Polska, której właścicielem jest fundusz Oaktree Capital Management, tak dobre wyniki zawdzięcza przede wszystkim wprowadzeniu i wypromowaniu marki Czysta de Lux Żołądkowa Gorzka. To dzięki niej firma przegoniła dotychczasowych liderów na rynku wódki w Polsce. Jest to obecnie najpopularniejsza czysta wódka w naszym kraju.

Sante A. Kowalski Sp. j. za wprowadzenie na rynek produktów prozdrowotnych i funkcjonalnych, a szczególnie za SoyVitę, Granolę i Dietto.

Firma była pionierem we wprowadzaniu takich produktów w naszym kraju. W ciągu 17 lat działalności wypracowała i umocniła pozycję lidera wśród producentów i dystrybutorów zdrowej żywności. Oprócz klasycznych produktów, korzystnie wpływających na zdrowie, rozwinęła kategorię produktów funkcjonalnych i prozdrowotnych.

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy Społem za Majonez Kielecki i utrzymanie pozycji najbardziej rozpoznawanej marki w tej kategorii.

Opracowana w 1959 r. w Kielcach metoda produkcji majonezu weszła do kanonu, stając się postawą Polskiej Normy. Po półwieku i zasadniczych zmianach społecznych, politycznych i gospodarczych, jakie zaszły w Polsce, Kielecki nadal jest najbardziej rozpoznawalną marką majonezu w naszym kraju.

W kategorii Innowacja rynku spożywczego nagradzono 2 firmy:

Firma Produkcyjno-Handlowa Paula Sp. z o.o. za opracowanie i wdrożenie unikalnej w skali światowej technologii MIRVAC, opartej na wykorzystaniu metody mikrofalowo-rotacyjno-próżniowej do suszenia warzyw i owoców.

Dzięki niej firma uzyskała produkty, których nie są w stanie wyprodukować nawet największe światowe koncerny spożywcze. Dzięki MIRVAC warzywa i owoce w postaci suchej zachowują wysokie walory smakowo-zapachowe i odżywcze świeżych produktów. Firma wykorzystuje stworzoną przez siebie technologię produkcji dodatków do żywności, a także chipsów z owoców i warzyw, które sprzedaje pod marką Crispy w kilkunastu krajach. Dzięki unikalnej technologii z firmą współpracują największe międzynarodowe koncerny spożywcze.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu za uruchomienie linii do pakowania w technologii bag in box.

Ta nowoczesna technologia „worka w pudełku" dopiero wchodzi w użycie w Polsce, a w mleczarstwie może i powinna znaleźć szerokie zastosowanie. OSM Łowicz pokazała, że nie boi się nowości.

W kategorii Wydarzenie rynku spożywczego:

Za odważne wejście na polski rynek w trudnym okresie Nagroda Rynku Spożywczego przypadła firmie  Müller Polska.

Obecność na polskim rynku firmy Müller może w zasadniczy i trwały sposób zmienić obraz krajowego rynku mleczarskiego. Koncern wprowadza na razie przede wszystkim jogurty i desery w sektorze premium. Nagradzamy także za nowoczesną i prowadzoną w innowacyjny sposób kampanię reklamową, która według ekspertów może wyznaczyć nowe standardy. Na rodzimym, niemieckim rynku marka ma niemal 100-procentową rozpoznawalność.

 

POLECAMY W SERWISACH