Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WYDARZENIA/KONFERENCJE

Kompleksowa oferta targowa, liczne nowości i premiery rynkowe oraz szereg wydarzeń branżowych - to i znacznie więcej przygotowali organizatorzy targów. Przestrzeń wystawiennicza targów Polagra Food dzieli się na cztery salony tematyczne: Salon Wyrobów Spożywczych, Salon Win i Alkoholi, Salon Franchisingu i Salon Wyposażenia Sklepów.

Organizator:

Międzynarodowe Targi Poznańskie

  • internet:

W ramach dwóch pierwszych można zapoznać się z bogatą ofertą producentów, dystrybutorów, hurtowników i sprzedawców detalicznych działających w branży spożywczej, prezentowane są także nowości rynkowe, m.in. z zakresu wyrobów spożywczych, napojów, alkoholi, parafarmaceutyków i dodatków dietetycznych. Salon Franchisingu z kolei tworzy platformę komunikacji franczyzodawców, franczyzobiorców i pozostałych zainteresowanych tym systemem sprzedaży, a Salon Wyposażenia Sklepów znakomitą przestrzeń prezentacyjną dla najnowszych rozwiązań w zakresie aranżacji przestrzeni handlowej.

„Smaki Regionów" to ciekawa inicjatywa promująca polską, ekologiczną i certyfikowaną żywność, ekspozycja zostanie zorganizowana we współpracy z urzędami marszałkowskimi polskich województw. W pawilonach 7 i 8 będzie można spróbować regionalnych specjałów wytwarzanych od lat wedle oryginalnych receptur, w różnych, nawet tych najbardziej odległych, zakątkach naszego kraju. Swoimi unikatowymi wyrobami pochwalą się liczni mali, lokalni przetwórcy i producenci. Na zwiedzających czekać będą na ich stoiskach wina, nalewki, chleby, znakomite ciasta, wędliny, sery, przetwory warzywne i owocowe oraz wiele innych smakołyków. Zeszłoroczna, premierowa prezentacja regionalnych specjałów w ramach „Smaków Regionów" przyczyniła się nie tylko do rozwoju lokalnego przemysłu spożywczego, ale stała się także niekonwencjonalnym sposobem promocji województw, które miały okazję zaprezentować się przez pryzmat swojej regionalnej kuchni.
Dodatkowym urozmaiceniem programu targów Polagra-Food będzie cykl konferencji „Dwa dni dla Dystrybucji" (14 i 15 września). Podobnie jak w latach ubiegłych, podstawowym założeniem organizatorów będzie przekazanie praktycznej i rzetelnej wiedzy o nowych trendach na rynku oraz stworzenie platformy dialogu i wymiany doświadczeń. Tegoroczna edycja "Dwóch Dni Dla Dystrybucji" będzie kładła szczególny nacisk na zagadnienia związane z handlem tradycyjnym. W ramach planowanych konferencji, poruszone zostaną m.in. tematy nowoczesnej aranżacji przestrzeni handlowej oraz wyboru i implementacji optymalnego modelu franczyzowego.
W ramach wydarzenia zorganizowana zostanie konferencja „Zasady aranżacji i prowadzenia sklepów" (14 września), podczas której o najnowszych trendach oraz wymaganiach rynku w zakresie wyposażenia i aranżacji sklepów będą mówić m.in. dostawcy sprzętu i urządzeń. Szkolenie zostanie zorganizowane już po raz czwarty, również w tym roku konferencję poprowadzą cenieni trenerzy z renomowanych firm szkoleniowych oraz fachowcy z Makro Cash&Carry.

Z kolei 15 września organizatorzy zaproszą do uczestnictwa w konferencji "Nowoczesna franczyza pozwoli zwyciężyć, a nie przetrwać". Konferencja zostanie przygotowana z myślą o franczyzodawcach, franczyzobiorcach i innych osobach zainteresowanych tym systemem sprzedaży. Zaproszeni prelegenci, przedstawiciele firm EUROCASH FRANCZYZA GRUPA EUROCASH oraz AC NIELSEN, opowiedzą w jakim kierunku rozwija się rynek franczyzowy w Polsce oraz które modele dają szansę stabilnego rozwoju.

W ramach targów Polagra-Food Stowarzyszenie Naukowo-Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego zorganizuje szereg paneli dedykowanych sektorowi spożywczemu. 13 września będzie dniem dedykowanym przemysłowi piekarsko-cukierniczemu, organizatorzy zaproszą na panel „Problemy piekarstwa - Polska, UE i Świat", w którym udział wezmą piekarze i młynarze z całej Polski oraz przedstawiciele UIB, w sumie przewidziano 200 uczestników, w tym 40 gości zagranicznych. Podczas panelu poruszony zostanie m.in. temat piekarstwa rzemieślniczego i jego atutów. W programie cyklu znajdą się również panele z zakresu przemysłu fermentacyjnego i owocowo-warzywnego - „Globalizacja - szansą rozwoju czy zagrożeniem dla branży owocowo-warzywnej" oraz przemysłu spożywczego - „Znakowanie żywności - informacja potrzebna producentom".

Początkowo Gastro Trendy towarzyszyły targom Polagra-Food jako gastronomiczny salon wystawienniczy, z czasem, w związku z dużym zainteresowaniem branży przekształcone zostały w samodzielne wydarzenie targowe. Oferta wystawców Gastro Trendy kierowana jest do właścicieli i menedżerów restauracji, kawiarni, barów, pubów, cukierni, a także szefów kuchni, kelnerów, baristów oraz osób zarządzających punktami zbiorowego żywienia i projektantów obiektów restauracyjnych. W ramach ekspozycji zaprezentowane zostaną maszyny i urządzenia dla gastronomii (m.in. do obróbki żywności, do przyrządzania kawy i produkcji lodów), wyposażenie lokali, produkty spożywcze dla gastronomii, sprzęt i oprogramowanie komputerowe, a także usługi w zakresie doradztwa technicznego, szkoleń, bankowości oraz realizacji obiektów.

Gastro Trendy to nie tylko znakomita okazja do zapoznania się z ofertą produktów, usług i rozwiązań dla branży gastronomicznej, to także okazja do wzięcia udziału w wielu wydarzeniach specjalistycznych. Już po raz dziesiąty w ramach targów Gastro Trendy zorganizowany zostanie najbardziej prestiżowy konkurs w branży gastronomicznej - Kulinarny Puchar Polski. Uczestnicy zostaną wyłonieni spośród zwycięzców dziesięciu konkursów kulinarnych odbywających się w całej Polsce na przestrzeni lat 2009-2010. Organizację wydarzenia będzie wspierać sponsor główny - firma Unilever, oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które włączyło Kulinarny Puchar Polski w swój plan działań w ramach programu „Poznaj Dobrą Żywność". Zorganizowane zostanie także wydarzenie „Eksperci od Kuchni", adresowane do restauratorów, inwestorów, a także innych osób zawodowo związanych z branżą gastronomiczną. W ramach tej inicjatywy na 200-300 m2 zaaranżowana zostanie przestrzeń wzorcowej kuchni i restauracji, które będą normalnie funkcjonować przez całe 4 dni.

W tym czasie będzie można na żywo obserwować pracę przygotowujących potrawy kucharzy, kelnerów zbierających zamówienia na bezpłatnie serwowane dania czy zarządzającego salą recepcjonisty. Do dyspozycji uczestników wydarzenia będzie także sztab ekspertów z różnych dziedzin, którzy udzielać będą fachowych porad dotyczących sprawnej organizacji i prawidłowego prowadzenia lokalu gastronomicznego. W programie nie zabraknie także Olimpiady Kawy - konkursowej rywalizacji baristów z najlepszych sieci kawowych. Uczestnicy zmierzą się w kategoriach „Latte art.", „Coffee in good spirits", „Cup tasting" i „Espresso na czas". Ponadto program wydarzenia urozmaicą branżowe konferencje, seminaria i prezentacje.

Organizator: Międzynarodowe Targi Poznańskie, www.polagra-food.pl i www.gastrotrendy.pl

 

 

POLECAMY W SERWISACH