REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA
REKLAMA
WYDARZENIA/KONFERENCJE

Grupa PTWP SA, wydawca magazynu Rynek Spożywczy oraz portali portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl, wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji przyznała po raz pierwszy firmom z branży żywnościowej nagrody "Dobry produkt - wybór ekspertów".

Nagrodzeni otrzymali certyfikaty, które producenci i/lub dystrybutorzy będą mogli przez rok eksponować na opakowaniach swoich produktów. Celem nagród, przyznawanych w sześciu kategoriach, jest popularyzacja i promocja najlepszych produktów spożywczych, które wyróżniają się jakością, innowacyjnością, sposobem opakowania, i które znajdują największe uznanie u klientów.

Certyfikaty przyznano w kilku kategoriach: wielkość sprzedaży, jakość produktu, produkt innowacyjny, funkcjonalność opakowań i design, produkt regionalny i produkt zagraniczny.

Zobacz zdjęcia z rozdania certyfikatów „Dobry Produkt - wybór ekspertów" w zakładce MULTIMEDIA

W kategorii Wielkość sprzedaży nagrodzono dwa produkty. Nagrodę dla Wódki Czystej de Luxe Żołądkowej Gorzkej firmy Stock Polska odebrała Diana Kopycka, rzecznik prasowy tej spółki. Od stycznia do września br. sprzedaż Żołądkowej Czystej de Luxe wzrosła o 30 proc. w skali roku. Udział rynkowy we wrześniu 2010 wyniósł 16,1 proc., plasując tę markę na pierwszej pozycji w kategorii wódki.

W kategorii Wielkość sprzedaży wyróżnienie otrzymał również Jogurt Jogobella 150 g firmy Zott Polska za najlepiej sprzedający się jogurt. Zott ma 23 proc. udziałów w rynku jogurtów w Polsce i prawie co czwarty sprzedany jogurt jest marki Jogobella. Nagrodę odebrała Anna Borysiuk, key account manager spółki.

W kategorii Jakość produktu wyróżnienie otrzymała "Szynka teściowej" - sprzedawana tylko w handlu tradycyjnym z Zakładów Mięsnych Dobrowolscy. Marcin Miśkowicz, dyrektor ds. handlowych odebrał nagrodę w imieniu spółki.
"Szynka teściowej" jest wyprodukowana z doskonałych surowców, z mięsa zwierząt pochodzących z ekologicznie czystych terenów Podkarpacia.

Wyróżnienie tej kategorii Jakość produktu otrzymały również soki Vitaminka firmy Hortex Holding SA. Tomasz Kurpisz, prezes zarządu spółki odebrał nagrodę.
Soki Vitaminka nie zawierają cukru ani słodzików, a dzięki 100-proc. zawartości soku marchwiowego, jabłkowego i innych soków owocowych oraz gęstej konsystencji mogą stanowić wartościową przekąskę.

W kategorii Jakość produktu wyróżnienie otrzymały również płatki Lubella ActiVita firmy Grupa Maspex Wadowice. Piotr Romańczuk, wiceprezes Lubelli, odebrał nagrodę w imieniu spółki za wysokiej jakości pełnoziarniste płatki pszenne, które stanowią bogate źródło błonnika ze smakowitym dodatkiem kawałków owoców oraz czekolady, czy jogurtu.

W kategorii Produkt innowacyjny wyróżnienie otrzymał produkt Winiary pomysł na... z Nestlé Polska SA. Iwona Zaczek, brand PR Senior Specialist Communications & Marketing Services Department, Nestlé Polska SA odebrała nagrodę za innowacyjne propozycje obiadowe, które inspirują Polaków do przyrządzania różnorodnych potraw każdego dnia.

W kategorii Produkt innowacyjny wyróżnienie otrzymała również firma Bakalland za saszetki z musli "Musli Plus". Marian Owerko, prezes zarządu Bakallandu, odebrał nagrodę za śmiałą próbę zwiększania udziałów na rozwijającym się bardzo dynamicznie rynku produktów śniadaniowych.

W kategorii Produkt innowacyjny certyfikat Dobry produkt - wybór ekspertów otrzymała również pierwsza w Europie woda wzbogacana jodem firmy Ustronianka. Michał Bożek, prezes Ustronianki odebrał nagrodę za wprowadzenie na rynek wody, która ma pełnić rolę pomostu pomiędzy problemami o jakich mówi medycyna, a tym, co świadomy konsument może znaleźć na sklepowych półkach.

W kategorii Funkcjonalność opakowań i design certyfikat Dobry produkt - wybór ekspertów otrzymał produkt Red Bull Energy Shot oraz butelka Red Bull 0,330 ml (Red Bull SA).

Michał Izydorczyk, brand manager spółki odebrał nagrodę za innowacyjnie opakowane napoje i jeden z pierwszych na polskim rynku napój energetyzujący w formie Energy Shot. Polski konsument, jako pierwszy na świecie, może kupić Red Bull Energy Drink w plastikowej zakręcanej butelce o pojemności 330 ml.

W kategorii Funkcjonalność opakowań i design wyróżnienie otrzymał jogurt Bakuś do kieszonki z firmy Bakoma. Mateusz Szumny z Bakomy odebrał nagrodę za ergonomiczne opakowanie, które jest na naszym rynku nowością i utrzymuje przydatność jogurtu do spożycia przez cztery godziny po wyjęciu z lodówki.

W kategorii Produkt zagraniczny wyróżnienie otrzymał Antipasti firmy niemieckiej Frische & Service GmbH. Nagrodę spółka otrzymała za przekąski, które poszerzają horyzonty kulinarne polskich konsumentów. Z uwagi, że firma Frische&Service mieści się za granicą, niestety nikt z firmy nie mógł przybyć na wręczenie. Pamiątkowy certyfikat zostanie im przesłany pocztą.

W kategorii Produkt regionalny certyfikat Dobry produkt - wybór ekspertów otrzymały produkty garmażeryjne z firmy Virtu.
W imieniu spółki nagrodę odebrała Dagmara Mikulska, prezes Virtu. Spółkę nagrodzono za dania gotowe wytwarzane na podstawie regionalnych receptur, które wyróżniają się na rynku wyjątkową jakością i smakiem. Produkty te są często wybierane przez konsumentów, co przekłada się na konsekwentnie umacnianą pozycję Virtu na rynku produktów garmażeryjnych.

Podczas III Forum Rynku Spożywczego wręczono również Nagrody Rynku Spożywczego 2010

POLECAMY W SERWISACH