Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WYDARZENIA/KONFERENCJE

Jak wynika z analizy Koszyka cenowego dlahandlu.pl, na przetaczającą się przez Polskę falę podwyżek cen cukru, zareagowały także sieci hipermarketów. Podobnie jak w przypadku ceny paliwa, większość detalistów stara się jednak nie przekraczać psychologicznej bariery 5 zł. W Kauflandzie i Auchan jest to 4,88 zł, w E.Leclercu 4,19 - 4,89 zł w zależności od sklepu, zaś w Carrefourze 4,99 zł. W Realu w tym tygodniu kilogram cukru kosztuje 5,5 zł.

W sklepach internetowych za kilogram cukru trzeba zapłacić od 4,89 zł w rzeszowskiej e-Jedynce do 6,99 zł w warszawskim supersam24.pl, czyli tyle ile prezes Jarosław Kaczyński wydał na paczkę cukru w osiedlowym sklepie w Warszawie.

Na początku stycznia br. w większości hipermarketów za kilogram cukru płaciliśmy ok. 2,6 zł. Oznacza to 100 proc. wzrost cen na przestrzeni trzech miesięcy.

Pomimo tak znaczących podwyżek jednego z monitorowanych produktów nie widać skoku cen za cały Koszyk 50 produktów. Oznacza to, że sieci hipermarketów starają się równoważyć rosnące ceny jednego towaru, obniżkami cen innego asortymentu.

W sieci Auchan w tym tygodniu ceny, w zależności od miasta, wahały się od 225 zł na Górnym Śląsku do 234,55 zł w Trójmieście. To o ok. 2 zł drożej w każdej z lokalizacji w porównaniu z cenami zanotowanymi w tej sieci na początku marca i o ok. 12 zł drożej niż w pod koniec stycznia.

Sieć Carrefour zaproponowała zestaw wybranych 50 produktów na poziomie od 250-251 zł w większości monitorowanych miast. Jest to poziom podobny do cen obserwowanych w tej sieci na początku marca.

W Kauflandzie ankieterzy zanotowali ceny od 260 zł w Warszawie do 267 zł w Poznaniu, co oznacza spadek cen o kilka złotych przy zakupie 50 produktów z Koszyka.

Za zakupy w Tesco trzeba było w tym tygodniu zapłacić od 262 zł w Warszawie do 268 zł w Bydgoszczy. W porównaniu z ostatnim badaniem sieć Tesco podwyższyła ceny o ok. 5 zł w zależności od lokalizacji. Jednak w porównaniu z cenami z lutego i stycznia jest to obniżka o ok. 10 zł.

Sieć Real w tym tygodniu przedstawiła ofertę 50 produktów z Koszyka w cenie od 262 zł na Górnym Śląsku do 273 zł w Lublinie. W porównaniu z badaniem z początku marca jest to wzrost cen o ok. 5 zł w poszczególnych lokalizacjach.

Dużą rozbieżność cenową obserwujemy pomiędzy sklepami w badanych miastach w sieci E.Leclerc. Najtaniej, bo za 259 zł, zrobimy zakupy w Trójmieście. Najdroższą ofertę mają w tym tygodniu Poznań i Bydgoszcz, na poziomie 276 zł. Jest to prawie identyczny poziom cenowy jak ten notowany na początku marca.

 

Badanie cen w hipermarketach w dniach 25-26 marca 2011 r.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.