REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Czas na wspólne działanie na rynkach zagranicznych

  • Autor: Jacek Okrzesik, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2008, 11:44
Czas na wspólne działanie na rynkach zagranicznych

Ze Zbigniewem Nowakiem, prezesem Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP rozmawia Jacek Okrzesik

REKLAMA

- Panie Prezesie jak narodził się pomysł na projekt promujący europejskie mięso?

- Jako Stowarzyszenie uznaliśmy, że najwyższy czas skończyć z promocją, w której występuje każdy zakład promuje się osobno z mizernym skutkiem. Nasze firmy są bowiem za małe i dysponują zbyt skromnymi środkami finansowymi, aby występować samodzielnie na rynkach zagranicznych. Są natomiast dostępne fundusze unijne, które - spełniwszy odpowiednie kryteria - można wykorzystać na promocję. Dlatego w ramach Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP narodziła się idea zorganizowania - przy wykorzystaniu dotacji unijnych - projektu promocyjnego, dla którego przyjęliśmy ostatecznie nazwę „Mięso i przetwory oparte na tym składniku - tradycja i smak".

- Kto mógł być beneficjentem tego przedsięwzięcia? Jakimi środkami na realizację projektu dysponujecie i jaki jest czas jego realizacji?

- W projekcie mógł uczestniczyć każdy przedsiębiorca z branży, który zadeklarował odpowiedni wkład własny. Budżet projektu składa się bowiem w połowie z subwencji unijnej uzupełnionej w 30 proc. dopłatą z budżetu państwa oraz 20-procentowym udziałem własnym zainteresowanych przedsiębiorców. Ostatecznie w programie wzięło udział 17 firm różnej wielkości.
Budżet projektu wynosi łącznie blisko 6 mln zł, a czas jego realizacja - około półtora roku. Całe przedsięwzięcie zakończy się w połowie 2009 roku.

- Jesteście Państwo stowarzyszeniem branżowym, nie mającym doświadczenia w promocji międzynarodowej. Kto w Państwa imieniu realizuje ten projekt od strony organizacyjnej?

- Firmą wdrażającą nasz projekt promocyjny jest spółka Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji. Odpowiada ona za kompleksowe przygotowanie imprez promocyjnych, kampanii reklamowych, misji handlowych, konferencji, a także naszego udziału w targach i wystawach zagranicznych.

- Jaki jest główny cel tego przedsięwzięcia promocyjne i do kogo jest ono adresowane?

Celem europejskiego projektu promocyjnego „Mięso i przetwory oparte na tym składniku - tradycja i smak" jest prezentacja, promocja oraz zachęcanie potencjalnych importerów do zakupu mięsa oraz przetworów mięsnych wyprodukowanych w państwach Unii Europejskiej, a w konsekwencji - zwiększenie eksportu tych towarów. Nasze przedsięwzięcie skierowane jest przede wszystkim do importerów i konsumentów mięsa oraz wędlin na Ukrainie, w Chinach i Japonii.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Michael Jackson 29-09-2008, 23:03:
Panie Nowak jest Pan zwykłym karierowiczem.
I udowodnię to Panu że jest Pan zwykłym cieniasem w tej branży i nawet media Panu nie pomogą.
Na moim rynku Pan nie zaistnieje.
A mój rynek to połowa Polski
Pozdrawiam Pana serdecznie..

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH