Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czas na wspólne działanie na rynkach zagranicznych

  • Autor: Jacek Okrzesik, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2008, 11:44
Czas na wspólne działanie na rynkach zagranicznych

Ze Zbigniewem Nowakiem, prezesem Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP rozmawia Jacek Okrzesik

- Panie Prezesie jak narodził się pomysł na projekt promujący europejskie mięso?

- Jako Stowarzyszenie uznaliśmy, że najwyższy czas skończyć z promocją, w której występuje każdy zakład promuje się osobno z mizernym skutkiem. Nasze firmy są bowiem za małe i dysponują zbyt skromnymi środkami finansowymi, aby występować samodzielnie na rynkach zagranicznych. Są natomiast dostępne fundusze unijne, które - spełniwszy odpowiednie kryteria - można wykorzystać na promocję. Dlatego w ramach Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP narodziła się idea zorganizowania - przy wykorzystaniu dotacji unijnych - projektu promocyjnego, dla którego przyjęliśmy ostatecznie nazwę „Mięso i przetwory oparte na tym składniku - tradycja i smak".

- Kto mógł być beneficjentem tego przedsięwzięcia? Jakimi środkami na realizację projektu dysponujecie i jaki jest czas jego realizacji?

- W projekcie mógł uczestniczyć każdy przedsiębiorca z branży, który zadeklarował odpowiedni wkład własny. Budżet projektu składa się bowiem w połowie z subwencji unijnej uzupełnionej w 30 proc. dopłatą z budżetu państwa oraz 20-procentowym udziałem własnym zainteresowanych przedsiębiorców. Ostatecznie w programie wzięło udział 17 firm różnej wielkości.
Budżet projektu wynosi łącznie blisko 6 mln zł, a czas jego realizacja - około półtora roku. Całe przedsięwzięcie zakończy się w połowie 2009 roku.

- Jesteście Państwo stowarzyszeniem branżowym, nie mającym doświadczenia w promocji międzynarodowej. Kto w Państwa imieniu realizuje ten projekt od strony organizacyjnej?

- Firmą wdrażającą nasz projekt promocyjny jest spółka Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji. Odpowiada ona za kompleksowe przygotowanie imprez promocyjnych, kampanii reklamowych, misji handlowych, konferencji, a także naszego udziału w targach i wystawach zagranicznych.

- Jaki jest główny cel tego przedsięwzięcia promocyjne i do kogo jest ono adresowane?

Celem europejskiego projektu promocyjnego „Mięso i przetwory oparte na tym składniku - tradycja i smak" jest prezentacja, promocja oraz zachęcanie potencjalnych importerów do zakupu mięsa oraz przetworów mięsnych wyprodukowanych w państwach Unii Europejskiej, a w konsekwencji - zwiększenie eksportu tych towarów. Nasze przedsięwzięcie skierowane jest przede wszystkim do importerów i konsumentów mięsa oraz wędlin na Ukrainie, w Chinach i Japonii.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Michael Jackson 29-09-2008, 23:03:
Panie Nowak jest Pan zwykłym karierowiczem.
I udowodnię to Panu że jest Pan zwykłym cieniasem w tej branży i nawet media Panu nie pomogą.
Na moim rynku Pan nie zaistnieje.
A mój rynek to połowa Polski
Pozdrawiam Pana serdecznie..

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH