Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Gdzie leży granica opłacalności w mleczarstwie?

Systematycznie spadają przychody większości mleczarni, a za tym spada cena płacona za surowiec. Cena mleka w większości województw spadła poniżej złotówki. Gdzie zatem leży granica opłacalności działalności w branży mleczarskiej?

Gdzie leży granica opłacalności w mleczarstwie?
Od dwóch lat spadają ceny mleka

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 24-06-2016, 15:02

Dalsza część artykułu (95%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium".

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

więcej informacji:

opłacalność produkcji mleka RSS ALERT    /    rentowność mleczarstwa RSS ALERT    /    rentowność produkcji mleka RSS ALERT    /    Paweł Wyrzykowski RSS ALERT    /    Andrzej Babuchowski RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Marta Skrzypczyk RSS ALERT    /    Dariusz Zieliński RSS ALERT    /    Ceko RSS ALERT    /    produkcja mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotr Kandyba 2016-07-05 10:17:55
    Ciekawe opinie, z którymi trudno się nie zgodzić. Niestety nie napawają optymizmem. Zastanawiam się jakie jest rozwiązanie obecnej sytuacji? Jak najszybciej szukać nowych rynków zbytu za granicą co ciągnie za sobą ścisłą współpracę działów handlowych zakładów mleczarskich z polskimi jednostkami dyplomatycznymi w różnych krajach. Moim zdaniem nie wykorzystujemy w tym zakresie możliwości reklamowych i sprzedażowych. Organizacje mleczarskie mogą tutaj odegrać wielką rolę łącznika. Zdaję sobie sprawę, że jest to proces wymagający czasu, ale wymaga przyspieszenia, wielkiego wysiłku i troski. Drugą sprawą są rozmowy z sieciami handlowymi, mleczarnie powinny bardziej ostrożnie podchodzić do negocjacji, ciągle duże rozdrobnienie mleczarstwie powoduje, że podmioty ze sobą rywalizują i poddają się presji cenowej sieci sklepowych (nie mogę namawiać do zmów cenowych, bo są nielegalne, ale należy zwrócić uwagę, że sieci \"przekazują\" sobie informacje cenowe w gazetach promocyjnych i mają przewagę w grze negocjacyjnej. Może warto byłoby się pokłonić nad tematem powołaniem grup sprzedażowych, które reprezentowałaby dane mleczarnie w sprzedaży produktów w kraju i grupę krajową, która przejęłaby sprzedaż za granicą. Taką mniej więcej rolę ma ZOT Białystok, ale jest w tej spółce interes zbyt wielu podmiotów konkurencyjnych, więc pomimo świetnego zarządzania i dobrej pracy ciężko jest takiemu podmiotowi poszukać kompromisu. Kolejnym rozwiązaniem jak postulują niektórzy są dopłaty dla rolników, aby ograniczali produkcję mleka, ale tutaj przewiduję pułapkę, bo kiedy uruchomimy nowe inwestycje \"proszkownicze\" i koniunktura poprawi się na rynku, możliwości szybkiej odbudowy bazy surowcowej będą bardzo trudne i będziemy musieli kupować surowiec za granicą. Sugerowałbym pójść w kierunku zachęty do łączenia się naszych mleczarni w większe podmioty (to się już dzieje, ale potrzeba przyspieszenia), o takie połączenia powinni zabiegać sami rolnicy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.61.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.