Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

KRD-IG podsumowuje rok 2017 w branży drobiarskiej

- Wpływ na tegoroczną dynamikę rozwoju polskiego sektora drobiarskiego będą miały przede wszystkim perspektywy wzrostu sprzedaży zagranicznej. Obecnie rynki UE pochłaniają 80 proc. eksportu polskiego drobiu, który ze względu na przewagi cenowe utrzyma silną pozycję w krajach Unii. Natomiast dla dalszego rozwoju, musimy zwiększać sprzedaż na rynki krajów trzecich - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

KRD-IG podsumowuje rok 2017 w branży drobiarskiej
Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej, fot. KRD-IG

Adam Tubilewicz:  Czy rok 2017 był dobry dla polskiego drobiarstwa? 

Łukasz Dominiak: W perspektywie ogólnej polska branża drobiarska jest w dobrej kondycji. Utrzymujemy status największego producenta drobiu w UE i stale rozwijamy eksport. Jednak początek 2017 roku był trudny dla producentów ze względu na konieczność walki z grypą ptaków. Choroba poskutkowała istotnym ograniczeniem czy wręcz wstrzymaniem eksportu na niektóre rynki zagraniczne. 

Poza tym, do ważnych wydarzeń, a wręcz trendu 2017 roku, wyznaczającego kierunek na przyszłe lata, powinniśmy zaliczyć konsolidację zakładów drobiarskich w celu m.in. optymalizacji kosztów produkcji. Myślę tu m.in. o dużych transakcjach, takich jak przejęcie ZM Silesia przez Cedrob, czy ostatnio części majątku Indykpolu przez SuperDrob.

Pod koniec listopada udało się, na razie formalnie, ponownie otworzyć dla polskiego drobiu kluczowy rynek chiński.

Niewątpliwie do największych sukcesów, do których przyczyniły się działania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (w tym naszego przedstawicielstwa w Szanghaju) należy otwarcie rynku Chin. Zgodnie z decyzją władz chińskich z dnia 27 listopada 2017 r. wszelkie obostrzenia w dostępie do tego rynku, wynikające z wystąpienia grypy ptaków w Polsce, zostały zniesione. W ślad za tym postanowieniem ruszył eksport jaj wylęgowych i piskląt jednodniowych, natomiast sprawa wznowienia sprzedaży mięsa drobiowego do Chin jest nadal w toku. Aktualnie trwają prace nad ustaleniem ostatecznego brzmienia znowelizowanego protokołu bilateralnego. 

Jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o pozostałe ważne rynki eksportowe: Singapur, RPA, Arabię Saudyjską?

Ponieważ kluczowym motorem sukcesu polskiego drobiarstwa jest eksport, bardzo istotna u progu 2018 roku jest możliwość otwarcia kolejnych rynków krajów trzecich na mięso drobiowe z Polski. Jako KRD-IG dążymy do tego, aby pozyskać jak najwięcej nowych kierunków sprzedaży. To z jednej strony zabezpieczenie przed nadprodukcją, a z drugiej oczywiście wykorzystanie potencjału polskich producentów drobiu. Ostatnie ognisko grypy ptaków służby weterynaryjne zlikwidowały w kwietniu 2017 r. Według przepisów OIE, dopiero w lipcu, czyli po trzech miesiącach od tego wydarzenia, Polska mogła zostać oficjalnie uznana za kraj wolny od grypy ptaków. Był to długo wyczekiwany moment, który umożliwił nam intensyfikację starań o powrót na dotychczas zamknięte rynki. I faktycznie po zmianie statusu na kraj wolny od grypy ptaków, po 20 lipca 2017 r. na polski drób zaczęły otwierać się niektóre rynki, chociażby Hongkongu (z zastosowaniem regionalizacji).

więcej informacji:

Łukasz Dominiak RSS ALERT    /    KRD-IG RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarstwa RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2017 RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    grypa ptaków RSS ALERT    /    ptasia grypa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.193.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.