Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marta Cendrowicz, Stowarzyszenie Otwarte Klatki - wywiad

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-10-2017, 12:06
Marta Cendrowicz, Stowarzyszenie Otwarte Klatki - wywiad
Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki", fot. materiały stowarzyszenia

O akcji Stowarzyszenia, mającej na celu skłonienie sieci handlowych do rezygnacji ze sprzedaży jaj produkowanych w systemie chowu klatkowego, a także m.in. o tym, czy tzw. jaja wolnowybiegowe są produktem wyższej jakości, rozmawiamy z Martą Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki".

Adam Tubilewicz: Od kiedy Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" prowadzi akcję informacyjną mającą na celu skłonienie sieci handlowych w Polsce do rezygnacji z zakupów jaj z chowu klatkowego? Na czym polega ta kampania?

Marta Cendrowicz: Kampania informacyjna poświęcona problemom dobrostanowym kur niosek rozpoczęła się w 2014 roku. Początkowo skierowana była wyłącznie do konsumentów. Pierwszy etap był poświęcony głównie edukacji społecznej w zakresie rodzajów chowu i problemów dobrostanowych kur niosek. Na tym etapie przekonywaliśmy społeczeństwo do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich i rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej. W połowie 2016 roku kampania zaczęła zmieniać swoją formułę. Jej głównym zadaniem stały się działania mające na celu nakłanianie sklepów, producentów żywności i innych podmiotów związanych z rynkiem spożywczym do wycofania ze sprzedaży i użycia jajek z chowu klatkowego.

Do których sieci udało się Państwu dotrzeć i jaki był odzew z ich strony?

Przekonujemy firmy, że podjęta przez nie decyzja o rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej powinna mieć charakter oficjalny i być ogłoszona publicznie poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej firmy jako część polityki CSR. Komunikat ten musi zawierać datę zakończenia procesu wycofywania jaj z chowu klatkowego z oferty firmy. Przebieg samej komunikacji z firmami może się różnić. Część firm, z którymi nawiązujemy kontakt, jest już świadoma zmieniających się trendów na rynku i zdarza się, że podejmują już działania mające na celu wycofanie jajek z hodowli klatkowej. Już teraz politykę dobrostanu kur niosek ogłosiły w Polsce sklepy Lidl, Aldi, Netto, Kaufland, Biedronka (zobowiązanie do rezygnacji z hodowli klatkowej opublikowała cała grupa Jeronimo Martins, czyli również jej oddziały w Portugalii i Kolumbii), Carrefour Polska, Auchan Polska, Piotr i Paweł, Stokrotka, Makro Polska, Intermarche Polska oraz Tesco Polska. Decyzja Tesco objęła też Węgry, Czechy i Słowację.

Wśród komentarzy sceptycznie odnoszących się do kwestii odejścia sieci handlowych od jaj klatkowych najczęściej pojawia się argument ekonomiczny. Jaja z wolnego wybiegu są o ok. 30-40 proc. droższe od klatkowych, a w ocenie branży Polacy raczej nie będą skłonni ponosić kosztów przejścia producentów z tańszego systemu klatkowego na droższy, wolnowybiegowy. Czy nie obawiacie się Państwo, że Polaków po prostu nie będzie stać na droższe jaja, a w efekcie przerzucą się na tańsze jaja klatkowe np. z Ukrainy?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.