Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Monika Berger, wiceprezes Zakładów Mięsnych Berger (wywiad)

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 17-09-2018, 15:27
Monika Berger, wiceprezes Zakładów Mięsnych Berger (wywiad)
Sklep ZM Berger w Ustroniu, fot. mat. pras.

Z Moniką Berger, wiceprezes ds. handlu i marketingu Zakładów Mięsnych Berger, rozmawiamy o historii, bieżących wyzwaniach oraz planach rozwoju firmy.

Adam Tubilewicz: Przybliżmy naszym czytelnikom pokrótce historię Zakładów Mięsnych Berger. 

Monika Berger: W tym roku nasze przedsiębiorstwo obchodzi już 35. jubileusz działalności. Wszystko rozpoczęło się w roku 1983, kiedy Bonifacy Berger, obecny współwłaściciel firmy, postanowił podzielić się efektami swoich mistrzowskich umiejętności produkcji wędlin z mieszkańcami Rydułtów. Swoją pasję przekuł w biznes i tak powstał pierwszy zakład, w którym dzisiaj produkowana jest garmażerka.

Jak obecnie wygląda infrastruktura produkcyjna firmy?

W roku 2002 został oddany do użytku dużo większy, nowoczesny zakład produkcyjny, gdzie produkujemy mięso i wędliny. W obu zakładach odbywa się produkcja, która gwarantuje zaopatrzenie sieci naszych sklepów firmowych oraz partnerów handlowych w kraju i za granicą. Mamy sprawdzonych dostawców surowca, z którymi współpracujemy od wielu lat.

Firma Berger w komunikacji mocno stawia na akcent lokalny, śląski. Czy oznacza to, że w strategii firmy znajduje się wyłącznie działalność na Dolnym i Górnym Śląsku? Są plany ekspansji w inne regiony kraju, eksport?

Śląsk to dla nas coś znacznie więcej niż miejsce na mapie czy pomysł na komunikację z klientami. Śląsk to tradycja, żywioł, kultura, a nawet swoista filozofia życia. Jesteśmy jej częścią – śląską rodziną, która przestrzega i pielęgnuje śląskie tradycje i smaki. Również wizualnie chcemy przedstawić śląską kulturę i historię i identyfikować się z nią. Kompletną strategię przygotowała wrocławska agencja kreatywna Orchidea Creative Group: w prezentacji mięs i wędlin wykorzystujemy na przykład łupek budzący jednoznaczne skojarzenia z naszymi śląskim czarnym złotem. Warto też zwrócić uwagę na motyw markizy i elementów ceglanych – są to autentyczne tradycyjne struktury ceglane charakterystyczne dla katowickich dzielnic Nikiszowiec i Giszowiec. Nasze produkty są doceniane nie tylko na Górnym i Dolnym Śląsku, ale również w innych regionach Polski, a nawet za granicą.

Powiedzmy kilka słów o inwestycjach. Jakie są obecnie priorytety inwestycyjne firmy?

Jesteśmy z pokolenia na pokolenia Śląską rodzinną firmą i chcemy to podkreślać na każdym kroku. Dlatego inwestujemy w promowanie kultury kulinarnej Śląsku, ale także w samych Ślązaków. Zatrudniamy ludzi stąd i intensywnie inwestujemy w ich rozwój. Bez przesady można powiedzieć, że ekspansja czeka także naszą sieć sklepów. Do końca tego roku planujemy otwarcie kolejnych pięciu punktów. Kto nie idzie do przodu, ten się cofa.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rolnik 19-09-2018, 17:07:
Parę lat temu skupywali żywiec wieprzowy od rolników,teraz jadą na poltuszach duńskich, niemieckich.A szkoda.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.