Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Naturalność w cenie

  • Autor: Rafał Więckiewicz
  • Data: 05-07-2016, 14:23
Naturalność w cenie

Polscy konsumenci przykładają coraz większą wagę do tego, co jedzą. Częściej niż jeszcze parę lat temu artykuły spożywcze wybierają w sposób świadomy, kierując się przy tym ich składem. W branży mięsnej dużego znaczenia nabiera idea "czystej etykiety".

Wraz z rosnącą świadomością, a przy tym większą zasobnością portfeli, konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty naturalne, pozbawione sztucznych dodatków, zachowujące najwyższą jakość i smak. - Konsumenci coraz częściej unikają wysokoprzetworzonej żywności z uwagi na coraz większą świadomość w kontekście zdrowej i zbilansowanej diety. Istnieje większe zapotrzebowanie na bardziej naturalne, mniej przetworzone produkty, wyprodukowane ze znanych i zrozumiałych składników. Trend ten jest widoczny na całym świecie - zauważa Honorata Jarocka, analityk Mintela.

I dodaje, że rosnące obawy konsumentów dotyczące sztucznych dodatków zaowocowały wzrostem liczby produktów z tzw. czystą etykietą i uproszczonym składem.

Przede wszystkim jakość

W świetle opracowania BGŻ BNP Paribas przygotowanego na podstawie danych GfK CAPIBUS, ekologiczny sposób produkcji oraz brak konserwantów są istotnymi kryteriami wyboru branymi pod uwagę przy zakupie mięsa oraz wędlin. Wskazuje na to już 20 proc. badanych. Polscy konsumenci szukając mięsa oraz wędlin wysokiej jakości, są gotowi zapłacić za nie wyższą cenę - 42 proc. respondentów gotowych jest zapłacić średnio około 6 proc. więcej za wędliny bądź mięso o wysokiej jakości.

W coraz większym stopniu zmiany zauważalne są także na półce z produktami mięsnymi. Honorata Jarocka przyznaje, że stopniowe odchodzenie przez konsumentów od żywności przetworzonej, a także sztucznych składników wpływa również bezpośrednio na polski przemysł mięsny. - Zgodnie z danymi Mintela aż 33 proc. Polaków ogranicza spożycie przetworzonych produktów mięsnych z uwagi na kwestie zdrowotne. Odsetek ten rośnie wraz z wiekiem. Wśród respondentów w wieku powyżej 55. roku życia z powyższym stwierdzeniem zgadza się już 44 proc. osób. Dodatkowo 38 proc. respondentów z tej grupy wiekowej przyznaje się do unikania lub ograniczenia spożycia czerwonego mięsa - wyjaśnia.

Co więcej, już trzech na dziesięciu respondentów deklaruje, że warto zapłacić wyższą cenę za ekologiczny produkt mięsny, a blisko połowa jest zdania, że ‘ekologiczność’ jest ważną cechą wpływającą na decyzje o zakupie produktów mięsnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.