Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care - wywiad

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2016, 11:21
Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care - wywiad
Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care. Fot. materiały prasowe

Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care, mówi o specyfice polskiego rynku pet food, nowych tendencjach w produkcji karmy dla psów oraz kotów, a także planach firmy na najbliższe miesiące.

Marka Butcher’s obecna jest w Polsce od października 2010 roku, a więc ponad 5 lat. W jaki sposób zmienił się w tym czasie polski rynek pet food?

Od czasu gdy weszliśmy na polski rynek 5 lat temu obserwujemy spadek udziałów graczy globalnych oraz wzrost udziałów marki własnej i marek lokalnych. Patrząc na rynki europejskie jest to norma, iż większość udziałów nie leży w rękach jednego gracza.

W ciągu tych lat zmienił się również układ półki. Obecnie jest 3 graczy międzynarodowych, w tym my. Rośnie w siłę rola firm lokalnych, szczególnie rozwijających się w kanale tradycyjnym.

Warto zwrócić uwagę , że ten rynek jest w Polsce rynkiem „młodym” dlatego odsetek ludzi karmiących karmą gotową nie jest wysoki. Natomiast w ciągu tych lat, wraz ze wzrostem zdrowego karmienia, odsetek osób karmiących psy i koty karmami gotowymi rośnie, co odzwierciedla się także w rosnącej wartości rynku. Szacuje się jego wartość całkowita to około 2,2 mld złotych (za Euromonitor).

Butcher’s Pet Care jest firmą o zasięgu międzynarodowym. Czym rynek w Polsce wyróżnia się na tle innych państw europejskich?

Kiedy wchodziliśmy na rynek polski, zaoferowaliśmy na początku produkt bazowy, zdrowy, bezglutenowy posiłek, ponieważ nie było wtedy kategorii karm funkcjonalnych czy dopasowanych do potrzeb pupili. Tego typu produkty były dostępne jedynie w kanale specjalistycznym. Zależało nam ogromnie na tym , żeby zmienić jakość szerokodostępnej oferty dla klienta i produktów na półce na lepsze dlatego, mówiliśmy o zdrowym żywieniu.

Po kilku latach naszych działań możemy powiedzieć, że polski klient stał się bardziej świadomy i wymagający, dlatego teraz zaczynamy edukować jak identyfikować specyficzne potrzeby pupili. Odkąd weszliśmy na polski rynek, Butcher’s stał się firmą o zasięgu międzynarodowym i jest obecny na 11 rynkach europejskich głównie w kanale spożywczym, dlatego wiemy, że własnie w tym kanale następuje najwięcej zmian jeśli chodzi o jakość produktów. Polska jest w tym samym segmencie jak kraje CEE, które obsługujemy i ma największy potencjał wzrostowy w ciągu najbliższych 10 lat.

Na rynkach europejskich, gdzie świadomość żywieniowa jest o wiele wyższa klienci już od dawna mają dostęp do produktów suplementowanych, dopasowanych do wieku, kondycji pupila. Produkty tego typu nie są domeną tylko kanału specjalistycznego. Ciekawym przykładem są np. Włochy, gdzie nawet wysoko specjalistyczne diety weterynaryjne są powszechnie dostępne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH