REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Drosedu: Tylko silne firmy mogą na równych zasadach współpracować z sieciami

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2009, 19:19
Prezes Drosedu: Tylko silne firmy mogą na równych zasadach współpracować z sieciami

Od 15 lat współpracuję z sieciami handlowymi. Rozmowy z ich przedstawicielami zawsze wyglądają tak samo. Wielokrotnie padały zapowiedzi tworzenia platform współpracy. Nic się jednak nie zmieniło - mówi Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

REKLAMA

Na II Forum Rynku Spożywczego Jacek Lewicki ocenił, że tylko duże i silne firmy mogą na równych zasadach współpracować z dużymi dystrybutorami. - To oczywiste - akcentował prezes Drosedu. - Możemy mówić o tym, że będziemy tworzyć procedury kontroli cen. Ministerstwo może nam obiecywać, że w tym pomoże. Jednak nie oszukujmy się - ministerstwo może pomóc analizować jakie są ceny, standardy na rynku, ale nie zablokuje zwykłej przedsiębiorczości. Wolnego rynku nie przeskoczymy - dodał.

Jego zdaniem w branży mięsnej czeka nas nieunikniona konsolidacja. - W branży mięsnej istnieją pewne ograniczenia, głównie w mentalności właścicieli firm, którzy są przyzwyczajeni do swoich zakładów i specyficznego rodzaju zarządzania nimi - powiedział Lewicki. - Dlatego konsolidacja tak ciężko idzie. Jednakże przyjdą czasy, kiedy na rynku zapanują silne stabilne firmy - podkreślił.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Twardy 07-12-2009, 10:51:
Ale sieci to tylko 30% rynku mięsnego i większość firm mięsnych (jakieś 90%) z nimi nie chce mieć nic do czynienia i nie prowadzi z nimi handlu! Więc w czym problem? W kilku molochach które płaczą bo mają słabych managerów ds. sprzedaży?
  • Producent 07-12-2009, 10:32:
Czy się łudzić karty rozdają sieci Producenci są rozdrobnieni nawet te duże firmy Każdy w pojedynkę chce przechytrzyć pozostałych (polska mętalność) Jedzą z rączki i długo będą na pasku panów handlowców z sieci. Co do tego nie ma złudzeń sieć musi mieć marże minimum 20-25% Nie daj boże że handlowcy z sieci wywąchają że producent jest uzależniony od nich –zniszczą bez skrupułów….
  • Twardy 05-12-2009, 13:13:
No przecież drosed to silna stabilna firma. Chyba Pan nie zaprzeczy. A jednak ... na rynku nie zapanował. Ciężko nawet znaleźć jego wyroby na Śląsku czy Małopolsce (z wyjątkiem marketów). Czy to nie daje do myślenia? A sprawdzian siły Pana firmy przyjdzie po otwarciu nowego działu w Tomaszowie. Zobaczymy co jest wart dział handlowy...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH