Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Tylko silne firmy mogą na równych zasadach współpracować z sieciami

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2009, 19:19
Prezes Drosedu: Tylko silne firmy mogą na równych zasadach współpracować z sieciami

Od 15 lat współpracuję z sieciami handlowymi. Rozmowy z ich przedstawicielami zawsze wyglądają tak samo. Wielokrotnie padały zapowiedzi tworzenia platform współpracy. Nic się jednak nie zmieniło - mówi Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

Na II Forum Rynku Spożywczego Jacek Lewicki ocenił, że tylko duże i silne firmy mogą na równych zasadach współpracować z dużymi dystrybutorami. - To oczywiste - akcentował prezes Drosedu. - Możemy mówić o tym, że będziemy tworzyć procedury kontroli cen. Ministerstwo może nam obiecywać, że w tym pomoże. Jednak nie oszukujmy się - ministerstwo może pomóc analizować jakie są ceny, standardy na rynku, ale nie zablokuje zwykłej przedsiębiorczości. Wolnego rynku nie przeskoczymy - dodał.

Jego zdaniem w branży mięsnej czeka nas nieunikniona konsolidacja. - W branży mięsnej istnieją pewne ograniczenia, głównie w mentalności właścicieli firm, którzy są przyzwyczajeni do swoich zakładów i specyficznego rodzaju zarządzania nimi - powiedział Lewicki. - Dlatego konsolidacja tak ciężko idzie. Jednakże przyjdą czasy, kiedy na rynku zapanują silne stabilne firmy - podkreślił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Twardy 07-12-2009, 10:51:
Ale sieci to tylko 30% rynku mięsnego i większość firm mięsnych (jakieś 90%) z nimi nie chce mieć nic do czynienia i nie prowadzi z nimi handlu! Więc w czym problem? W kilku molochach które płaczą bo mają słabych managerów ds. sprzedaży?
  • Producent 07-12-2009, 10:32:
Czy się łudzić karty rozdają sieci Producenci są rozdrobnieni nawet te duże firmy Każdy w pojedynkę chce przechytrzyć pozostałych (polska mętalność) Jedzą z rączki i długo będą na pasku panów handlowców z sieci. Co do tego nie ma złudzeń sieć musi mieć marże minimum 20-25% Nie daj boże że handlowcy z sieci wywąchają że producent jest uzależniony od nich –zniszczą bez skrupułów….
  • Twardy 05-12-2009, 13:13:
No przecież drosed to silna stabilna firma. Chyba Pan nie zaprzeczy. A jednak ... na rynku nie zapanował. Ciężko nawet znaleźć jego wyroby na Śląsku czy Małopolsce (z wyjątkiem marketów). Czy to nie daje do myślenia? A sprawdzian siły Pana firmy przyjdzie po otwarciu nowego działu w Tomaszowie. Zobaczymy co jest wart dział handlowy...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.