Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów o strategii spółki i rynku mięsa w Polsce - wywiad

  • Autor: Barbara Woźniak, Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-01-2014, 11:27
Prezes Grupy Sokołów o strategii spółki i rynku mięsa w Polsce - duży wywiad
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. PTWP

Prezes Grupy Sokołów Bogusław Miszczuk w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl mówi o rynku mięsa i wędlin w Polsce oraz o jego perspektywach, o eksporcie mięsa, a także o planach strategicznych i inwestycjach Grupy Sokołów.

Jak z perspektywy Sokołowa wygląda obecnie rynek mięsa?

Jeśli chodzi o wieprzowinę, na krajowym rynku od dłuższego czasu utrzymują się odczuwalne napięcia. Aktualnie w Polsce pogłowie trzody chlewnej jest najniższe od 1964r. Jednakże nie oznacza to, że na rynku brakuje surowca, bowiem można go nabyć w całej Europie. W tej sytuacji decydującą kwestią jest cena jaką musimy zapłacić za surowiec.

Grupa Sokołów bazuje przede wszystkim na krajowym surowcu pozyskiwanym od polskich rolników. Dlatego w obecnej niełatwej sytuacji, szczególnie cenna jest nasza długofalowa współpraca z producentami trzody w ramach programu „Razem w Przyszłość". Dzięki niej i zakupom na rynku krajowym pozyskujemy gros niezbędnego surowca. Pozostałą część, jednakże nie więcej niż 10%, zakupujemy na rynku Unii Europejskiej, przede wszystkim w Niemczech, Danii i Holandii.

Jeśli zaś chodzi o żywiec wołowy jest on w 100% kupowany na rynku krajowym. Dodam, że ok. 60% wyprodukowanego przez naszą Grupę świeżego mięsa wołowego przeznaczamy na eksport, a pozostałą część zagospodarowujemy w kraju.

Jakie są perspektywy dla rynku na najbliższe 5-6 miesięcy i na cały 2014 rok?

W Polsce, kraju o relatywnie dużym rynku, w ostatnich latach motorem wzrostu gospodarczego w istotnym stopniu był popyt konsumpcyjny, a w tym konsumpcja prywatna. W 2013 roku popyt ten osłabł i w większym stopniu rolę motoru wzrostu przejął dobrze rozwijający się eksport, w tym także mięsa i jego przetworów. Odnośnie konsumpcji pojawiają się jednak optymistyczne sygnały, o czym może świadczyć widoczny w II połowie roku stopniowy - można mieć nadzieję, że trwały - wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej. Pocieszającym zjawiskiem jest także powoli umacniający się trend odbudowy popytu na mięso wołowe.

Przypomnę, że w Polsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat poziom konsumpcji wołowiny spadł z ok. 7 kg na osobę w latach 80-tych, do około 2 kg obecnie. Mam nadzieję, że trend ten będzie umacniał się ze względu na właściwości odżywcze i walory smakowe tego mięsa. Myślę zwłaszcza o młodych ludziach doceniających zdrowe odżywianie, częściej podróżujących i częściej próbujących potraw przygotowywanych z wysokiej jakości mięsa wołowego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH