Prezes Pamapolu: Rynek dań gotowych będą budowały nowości produktowe

Największą szansę na dużą dynamikę wzrostu mają nowe dania gotowe, dostarczające konsumentom dodatkowych wartości. Oczywiście tradycyjne dania takie jak gołąbki, czy pulpety mają swoich stałych klientów, ale tutaj dynamika jest bardzo mała, praktycznie niewidoczna - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Półgrabia, prezes Pamapolu.
Zdaniem prezesa Pamapolu rynek i konsumenci potrzebują obecnie nowych produktów, nowych smaków i nowych opakowań. W tym kierunku w ciągu najbliższych lat planuje pójść jego firma. - Osobiście nie zakładam ujemnej dynamiki, zarówno w przypadku dań gotowych jak i pozostałych kategorii, w których jesteśmy obecni. Ekonomiści w nadchodzących latach prognozują w Polsce wzrost, chociaż nie będzie on gwałtowny. Dlatego też ewentualne wzrosty w naszej branży uzależnione są głównie od aktywności liderów w każdej z kategorii. Mam tutaj na myśli aktywność w obszarze R&D, a w efekcie nowości produktowe, które będą budowały poszczególne rynki - stwierdza Krzysztof Półgrabia.
Zapytany o ekspansję na rynkach zagranicznych, odpowiada: - Obecnie nasza aktywność eksportowa koncentruje się w szczególności na sprzedaży hurtowej mięsa oraz luzów w segmencie warzyw mrożonych. Pracujemy jednak nad strategią sprzedaży brandowej w tym kanale.
Szef Pamapolu dostrzega szczególny wpływ dyskontów w procesie zmiany postrzegania przez konsumentów jakości i wizerunku produktów, a także w budowie całkiem nowej postawy zakupowej. - Zakładamy, że w najbliższym czasie, przy obecnej dynamice wzrostu gospodarczego konsumenci coraz częściej będą oglądali każdą złotówkę nim ją wydadzą, zwracając jednocześnie uwagę na jakość produktu, która staje się dla nich coraz ważniejsza. Konsumenci gotowi są wydać więcej pieniędzy na produkty lepsze jakościowo i w cale nie muszą to być produkty z półki premium - zastrzega Półgrabia. - Współpracujemy obecnie ze wszystkimi najważniejszymi sieciami w kanale nowoczesnym. W relacjach z naszymi partnerami stale kładziemy nacisk na dwa elementy. Z jednej strony doskonalenie serwisu, a z drugiej na rozwój nowych produktów. Te dwa czynniki będą miały kluczowy wpływ na skalę naszej współpracy z sieciami - dodaje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)