Prezes ZM Nowak: Medialność branży przeszkadza zakładom mięsnym

Pierwszy kwartał 2009 roku, ZM Nowak zakończyły kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży. - Niemniej, po raz pierwszy w historii firmy zmniejszyliśmy zatrudnienie o osiem osób w stosunku do ubiegłego roku - mówi Zbigniew Nowak, prezes ZM Nowak.
W interesach ważny jest spokój. - Nagłaśniana od jakiegoś czasu w mediach dyskusja o opcjach walutowych bardzo zaszkodziła zakładom mięsnym. Problem opcji dotyczył zaledwie kilkunastu firm z branży - w skali całego przemysłu mięsnego, czyli około 2,5 tys. zakładów, nie była to duża sprawa - tłumaczy Nowak. - Tymczasem uporczywe przedstawianie przez prasę opcji, jako problemu całej branży mięsnej, wpłynęło na politykę banków. Zaczęły one wymagać dodatkowych zabezpieczeń, co dla wielu firm, zwłaszcza nie posiadających hipotek, stało się poważnym utrudnieniem działalności - podkreśla.
Zdaniem prezesa ZM Nowak, obecnie na sytuację firm z branży mięsnej wpływa przede wszystkim niespotykanie wysoki wzrost cen wieprzowiny. - Co oczywiste w czasie kryzysu, zakłady mięsne produkują nieco więcej tańszych produktów, kosztem tych z półki premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Zbigniew Nowak. - W pewnym stopniu amortyzuje to trudności związane z ceną mięsa, bo jak wiadomo, do wyprodukowania wędlin z kategorii ekonomicznej, potrzeba mniej surowca - dodaje.

KOMENTARZE: (22)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (22)