Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Związku Polskie Mięso: Zakłady mięsne będą inwestować w rozwój dystrybucji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2012, 20:11
Prezes Związku Polskie Mięso: Zakłady mięsne będą inwestować w rozwój dystrybucji
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (fot. zelaznastudio.pl)

W branży mięsnej zapewne dojdzie do przesunięcia w obszarze inwestycji. Środki będą lokowane nie tylko w powiększanie zakładów, ich mocy produkcyjnych czy ubojowych, ale przede wszystkim w rozwój dystrybucji. Można się również spodziewać większego zainteresowania przedsiębiorców łączeniem się na różnych poziomach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

- Czy obecna koniunktura na rynku mięsa sprzyja dużym inwestycjom?

- Biorąc pod uwagę spadek rentowności sektora mięsnego, jaki miał miejsce w zeszłym roku, trzeba przyznać, że obecna koniunktura nieszczególnie sprzyja inwestycjom. Spadek rentowności zmniejsza możliwości inwestycyjne, a w 2011 r. przychody wielu firm mięsnych nieco spadły.

- Są jednak na rynku firmy mięsne, które w zeszłym roku zwiększyły zyski.

- Oczywiście. Osłabienie rynku nie dotknęło wszystkich podmiotów w jednakowym stopniu. Branża mięsna jest bardzo zróżnicowana, chociażby pod względem wielkości firm. Dla części graczy ubiegły rok wcale nie był gorszy od 2010 r. Jakkolwiek rentowność całego sektora obniżyła się. To musi skutkować obniżeniem poziomu wielkości inwestycji w całej branży. Tym bardziej, że część inwestycji była realizowana ze środków pomocowych, a obecnie ich pula znacznie się zmniejszyła.

- Czego jeszcze można się spodziewać?

- Zapewne dojdzie do przesunięcia w obszarze inwestycji. Środki będą lokowane nie tylko w powiększanie zakładów, ich mocy produkcyjnych czy ubojowych, ale przede wszystkim w rozwój dystrybucji. Można się również spodziewać większego zainteresowania przedsiębiorców łączeniem się na różnych poziomach. Jednakże w tym momencie nie funkcjonują w Polsce mechanizmy, które wspierałyby konsolidację, mimo faktu, że są bardzo potrzebne. Aby nastąpił rozwój krajowego rynku, należy stworzyć zachętę dla tworzenia dużych grup, które mogłyby stanowić konkurencję na wspólnym europejskim rynku.

- Konsolidacja może przyspieszyć?

- Na razie ten proces rozwija się bardzo powoli. W najbliższym czasie konsolidacja będzie następować przede wszystkim na poziomie dystrybucji. Niestety przypuszczam, że na razie proces ten nie będzie widoczny w obrębie łączenia zakładów produkcji.

- Takie inicjatywy podejmują zakłady zrzeszone w klastrze mięsnym, oraz pięć firm produkujących wędliny pod marką „Staropolskie wędliny".

- To właśnie przykłady współpracy firm na poziomie dystrybucji.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MG 27-03-2012, 07:34:
Ubój rytualny stwarza więcej problemów i jest po prostu droższy, tak więc nikłe szanse że zostaniemy poczęstowani takim mięsem.
  • Jarek 26-03-2012, 22:10:
W Polsce nikt prawie nie je wołowiny, więc prawdopodobieństwo jedzenia halal jest znikome..

  • Grupka konsumentów 26-03-2012, 15:04:
Zwracamy się do producentów mięsa z apelem i stanowczym żądaniem informowania konsumentów o sposobie dokonywania uboju-czy jest zgodny z Ustawą o ochronie zwierząt.W związku z eksplozją metody uboju zwanej halalem klienci powinni być informowani, czy kupują takie właśnie mięso,czy też z tradycyjnego uboju z ogłuszeniem .Większości ludzi w naszym kraju nie jest obojętne czy ubój był wyjątkowo okrutny czy mniej -wrażliwośc etyczna społeczeństwa rośnie.Uważam że zamieszczeniem takiej właśnie informacji powinni być także zainteresowani polscy producenci,którzy ponoszą większe koszty dostosowań unijnych,np odpowiedniego sprzętu niż uprzywilejowani (nie wiadomo z jakiej racji)przybysze.Jeśli nasza prośba nie odniesie skutku zwrócimy się wyżej-

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.