REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Magdalena Szczupak-Woźniczka, prokurent Viando: Na rynku mięsa wyróżnią nas innowacje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-10-2014, 16:42
Prokurent Viando: Na rynku mięsa wyróżnią nas innowacje
(fot. zelaznastudio.pl)

O nowej strategii firmy, planowanych inwestycjach i proinnowacyjnym nastawieniu - rozmawiamy z dr Magdaleną Szczupak-Woźniczką, prokurent Zakładów Mięsnych Viando.

REKLAMA

- Jak radzi sobie Viando w trudnych dla branży mięsnej czasach?

- Całkiem dobrze. Obecnie wdrażamy w naszej firmie nową strategię. Przede wszystkim chcemy wykorzystać potencjał regionalnego charakteru zakładów Viando. Chodzi nam nie tylko o zmiany w komunikacji marketingowej. Kujawsko-Pomorski charakter znajduje również coraz szersze odbicie w naszej ofercie produktowej - sięgamy po regionalne przepisy i receptury. Poza tym, w obliczu obecnych problemów branży mięsnej warto zwrócić uwagę, że nasza firma funkcjonuje w zamkniętym cyklu produkcyjnym. Można powiedzieć „od pola do stołu". Mamy zatem własną uprawę roślin, hodowlę zwierząt, ubój, rozbiór i przetwórstwo, a także sieć sklepów firmowych. To pozwala nam dbać o jakość na każdym etapie produkcji i sprzedaży.

- Wspomniała Pani o sieci sklepów. Jakie są plany jej rozwoju?

- W tej chwili mamy już prawie sto sklepów własnych. Kolejne będą powstawać w największych polskich miastach - przede wszystkim w Warszawie i Wrocławiu. W stolicy działają teraz dwa nasze sklepy mięsne, natomiast do końca bieżącego roku chcemy otworzyć jeszcze dziesięć nowych. W następnym etapie zwiększymy ilość placówek we Wrocławiu i jego okolicach. Jeśli zaś chodzi o region Kujawsko-Pomorski, to tutaj sieć jest już bardzo dobrze rozwinięta. Kluczowymi miastami na tym obszarze są Toruń, Bydgoszcz i Inowrocław, oraz ich obrzeża. Istotnym dla nas województwem jest też Wielkopolska, a zwłaszcza Poznań.

- Rynek mięsny mocno odczuwa skutki ASF i rosyjskiego embarga. Jak to wpływa na Pani firmę?

- Jak już wspomniałam, nasza produkcja odbywa się w cyklu zamkniętym, więc obecne zawirowania bezpośrednio nas nie dotyczą. Oczywiście, w pewien sposób „niebezpośrednio" odczuwamy to, co dzieje się na rynku mięsnym. Wyraźnie widać, że siła nabywcza sektora jest osłabiona. Jednakże nasza produkcja, ze względu na obrany kompleksowy model biznesowy jest stabilna i mimo trudnego dla branży mięsnej okresu, wciąż się rozwija.

- Jaki jest Pani pomysł na marketing produktów mięsnych?

- Chcemy, żeby nasze produkty były „trendy". Dlatego główny akcent kładziemy na regionalizm a nie na tradycję. Jeśli już sięgamy po tradycję to w zupełnie odmienionym wydaniu. Punktem odniesienia są dla nas tak rozpoznawalne kulinarnie regiony, jak Prowansja czy Toskania. To jest kierunek, w którym zmierzamy. Niemniej, rozwijając receptury korzystamy z szeroko rozumianej kujawskiej spuścizny kulturalnej. Zauważyliśmy, że konsumenci chętnie wracają do „smaków dzieciństwa", więc rozwijamy tego typu asortyment. Stąd też wzięło się nasze główne hasło promocyjne - „Własna hodowla z Kujaw". Taka jest obecnie podstawowa wartość marki Viando.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Klient 29-04-2016, 16:46:
100 sklepów Viando nigdy nie miało. Ledwo przekroczyło 50 w swoim najlepszym okresie. Nigdy nie było sklepu we Wrocławiu a co dopiero mówić o rozszerzeniu ich ilości w tym regionie.
  • wybuch 10-10-2014, 22:32:
Najpierw trzeba zreformować hodowlę i nie przeszkadzać specjalistom w koniecznych zmianach.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH