REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przeczytaj cały wywiad z Jackiem Lewickim, prezesem Drosedu

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2010, 16:11
Przeczytaj cały wywiad z Jackiem Lewickim, prezesem Drosedu

Uporządkowanie oraz ustabilizowanie rynku surowcowego zdecydowanie poprawiłoby wizerunek branży oraz przyczyniłoby się do bardziej przewidywalnych efektów finansowych poszczególnych firm - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

REKLAMA

- Jaka jest sytuacja na rynku drobiu?

- Branża drobiarska to bardzo dynamiczny segment przemysłu mięsnego, który reaguje na zmiany w ogólnej koniunkturze. Ponieważ mięso drobiowe jest generalnie tańsze od wieprzowiny i wołowiny, w sytuacjach kryzysowych jego ceny bronią się dłużej przed spadkiem, a różnica w wahaniach nie jest tak drastyczna. Dzisiaj cenowo drób pozostaje na niższym poziomie niż w tym samym okresie zeszłego roku, ale zapotrzebowanie krajowe i eksportowe jest wyższe.

- Czyli jest dobrze... 

- Obecna sytuacja sprzyja branży drobiarskiej. Spożycie mięsa drobiowego regularnie wzrasta.

- W związku z sytuacją branży drobiarskiej, jej konsolidacja może przyspieszyć?

- Przyspieszenie konsolidacji jest nieuniknione, szczególnie od kilku lat, nie tylko w branży drobiarskiej, ale i pozostałych sektorach gospodarki. Polska jest sprzyjającym inwestorom krajem nie tylko poprzez swoje położenie geograficzne, ale także poprzez pozytywne opinie ekonomistów i skalę naszego rynku wewnętrznego. Najwięksi europejscy producenci już tu są, pozostali będą się pojawiać. Od 10 lat właścicielem Grupy Drosed jest francuska firma LDC, dziś największa firma branży drobiarskiej w Europie, rozwijająca się głównie poprzez przyłączanie nowych zakładów. Obroty LDC sięgają dziś 2,5 mln Euro rocznie. Jesteśmy pełnoprawnym uczestnikiem europejskiego rynku, sami również prowadzimy konsolidację branży posiadając w Grupie 3 duże firmy - Drosed, Roldrob i Sedar. Jesteśmy otwarci także na nowe akwizycje w sektorze, pod warunkiem, że będą one odpowiadać naszej strategii.

- Jak Pan ocenia postępy w pracach Funduszu promocji mięsa drobiowego?

- Promocja mięsa drobiowego ma charakter edukacyjny. Ma podkreślić walory mięsa drobiowego oraz bezpieczeństwo produkcji. Promocja mięsa będzie miała miejsce nie tylko w Polsce ale także poza granicami kraju. Grupa Drosed przykłada ogromną wagę do bezpieczeństwa i wysokiej jakości wytwarzanych produktów, przy jednoczesnym przestrzeganiu norm dotyczącymi dobrostanu zwierząt oraz wymogów weterynaryjnychi i higienicznych. Podkreślanie tych wartości w komunikacji z klientami i konsumentami to nasz sposób na uodpornienie się na konkurencję polską i zagraniczną. Proces edukacji konsumentów, co do walorów mięsa drobiowego może potrwać kilka lat i dopiero wtedy będzie można ocenić efekty działań Funduszu Promocji. Liczymy, że dzięki projektom promocyjnym zwiększy się świadomość wysokich wartości odżywczych i niskiej zawartości tłuszczu w wyrobach drobiowych. Na bardziej dojrzałych rynkach europejskich, właśnie tak są one postrzegane.

- Dlatego wyniki eksportu są dobre?

- Niewątpliwie ten rok będzie jeszcze lepszy od 2009 w eksporcie mięsa drobiowego - dynamika sięga 15 proc. Eksport stanowi prawie 20 proc. sprzedaży Grupy Drosed i dlatego ciągle dostosowujemy swoją ofertę do potrzeb konsumentów spoza granic Polski. Znajomość ich oczekiwań czerpiemy z wiedzy i doświadczenia naszych dystrybutorów oraz z własnych badań i obserwacji. Polski drób jest atrakcyjny cenowo dla odbiorców spoza naszych granic, ale cechą charakterystyczną jest bezpieczeństwo. Grupa Drosed zapewnia bezpieczne produkty dzięki wykorzystaniu wyłącznie własnego surowca. Współpracujemy ze stałymi sprawdzonymi hodowcami oraz korzystamy z własnych ferm.

- W jaki sposób amortyzuje Pan wzrost cen energii, surowców, opakowań i dodatków?

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hodowca 06-12-2010, 21:59:
"Obroty LDC sięgają dziś 2,5 mln Euro rocznie"- chyba autor mial na mysli 2,5 mld...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH