Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Przeczytaj cały wywiad z Jackiem Tarczyńskim

O nowych podziałach w branży mięsnej, rozwoju marki Tarczyński, planowanym debiucie giełdowym oraz współpracy z sieciami handlowymi - rozmawiamy z Jackiem Tarczyńskim, prezesem firmy Tarczyński.

Przeczytaj cały wywiad z Jackiem Tarczyńskim

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2013, 12:15
- Czy to prawdopodobne, że w kryzysie kontrast między skalą działania średnich a dużych przedsiębiorstw będzie się zwiększał?

- Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości w branży mięsnej nastąpi wyraźny podział zakładów produkcyjnych na dwie grupy: pierwszą stanowić będą duże, działające w skali ogólnopolskiej przedsiębiorstwa, drugą natomiast niewielkie zakłady, operujące na lokalnym rynku, często w oparciu o własną sieć sklepów. W perspektywie kilku, może kilkunastu lat zabraknie miejsca dla zakładów średniej wielkości - za dużych dla lokalnego rynku, a mających zbyt mały potencjał, aby być znaczącym partnerem dla sieci handlowych. Używając terminologii kolarskiej, dystans pomiędzy największymi zakładami - liderami a peletonem będzie z każdym rokiem coraz większy.

- Czy w 2013 r. można spodziewać się zwiększenia liczby upadłości zakładów mięsnych?

- Upadłości zakładów w naszej branży obserwujemy od dobrych kilku lat i proces ten w moim przekonaniu będzie kontynuowany. Pierwsza fala upadłości miała miejsce w czasie tzw. "kryzysu rosyjskiego" na przełomie wieków. Zamknięcie rynków wschodnich postawiło w fatalnej sytuacji te zakłady, które mocno zainwestowały w rozwój mocy produkcyjnych i skoncentrowały się na eksporcie swoich wyrobów za wschodnia granicę. Od tego czasu, co kilka miesięcy docierają do nas informacje o kolejnych upadłościach. W ubiegłym roku najbardziej spektakularny był przypadek zakładów MAT z Grudziądza. Ten fakt szczególnie mnie dotknął, gdyż w latach 2000-2005 był to nasz duży i ważny partner biznesowy.

- Kryzys gospodarczy to dla Pana firmy w większym stopniu utrudnienie działalności rynkowej czy może szansa na rozwój, np. poprzez przejęcia?

- Mamy za sobą dwa udane przejęcia - w 2006 roku przejęliśmy zakład Dobrosława w Sławie, w 2010 kupiliśmy aktywa zakładu Starpeck w Bielsku Białej. Ostatnie dwa lata poświęciliśmy na pełną integrację trzech zakładów obejmującą min. specjalizację produkcyjną. Każdy z naszych zakładów ma przypisaną ograniczoną liczbę wyrobów, na produkcji których się koncentruje. Z perspektywy naszych doświadczeń w procesie akwizycji najistotniejszym, ale jednocześnie najtrudniejszym jest etap integracji. Szansę na nasz rozwój upatruję we wzroście organicznym - nie planujemy kolejnych przejęć i nie prowadzimy w tym zakresie żadnych rozmów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

więcej informacji:

Jacek Tarczyński RSS ALERT    /    ZM Tarczyński RSS ALERT    /    GPW RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    giełda RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT    /    zatory płatnicze RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.206.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.