Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj cały wywiad z Jackiem Tarczyńskim

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2013, 12:15
Przeczytaj cały wywiad z Jackiem Tarczyńskim

O nowych podziałach w branży mięsnej, rozwoju marki Tarczyński, planowanym debiucie giełdowym oraz współpracy z sieciami handlowymi - rozmawiamy z Jackiem Tarczyńskim, prezesem firmy Tarczyński.

- Czy to prawdopodobne, że w kryzysie kontrast między skalą działania średnich a dużych przedsiębiorstw będzie się zwiększał?

- Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości w branży mięsnej nastąpi wyraźny podział zakładów produkcyjnych na dwie grupy: pierwszą stanowić będą duże, działające w skali ogólnopolskiej przedsiębiorstwa, drugą natomiast niewielkie zakłady, operujące na lokalnym rynku, często w oparciu o własną sieć sklepów. W perspektywie kilku, może kilkunastu lat zabraknie miejsca dla zakładów średniej wielkości - za dużych dla lokalnego rynku, a mających zbyt mały potencjał, aby być znaczącym partnerem dla sieci handlowych. Używając terminologii kolarskiej, dystans pomiędzy największymi zakładami - liderami a peletonem będzie z każdym rokiem coraz większy.

- Czy w 2013 r. można spodziewać się zwiększenia liczby upadłości zakładów mięsnych?

- Upadłości zakładów w naszej branży obserwujemy od dobrych kilku lat i proces ten w moim przekonaniu będzie kontynuowany. Pierwsza fala upadłości miała miejsce w czasie tzw. "kryzysu rosyjskiego" na przełomie wieków. Zamknięcie rynków wschodnich postawiło w fatalnej sytuacji te zakłady, które mocno zainwestowały w rozwój mocy produkcyjnych i skoncentrowały się na eksporcie swoich wyrobów za wschodnia granicę. Od tego czasu, co kilka miesięcy docierają do nas informacje o kolejnych upadłościach. W ubiegłym roku najbardziej spektakularny był przypadek zakładów MAT z Grudziądza. Ten fakt szczególnie mnie dotknął, gdyż w latach 2000-2005 był to nasz duży i ważny partner biznesowy.

- Kryzys gospodarczy to dla Pana firmy w większym stopniu utrudnienie działalności rynkowej czy może szansa na rozwój, np. poprzez przejęcia?

- Mamy za sobą dwa udane przejęcia - w 2006 roku przejęliśmy zakład Dobrosława w Sławie, w 2010 kupiliśmy aktywa zakładu Starpeck w Bielsku Białej. Ostatnie dwa lata poświęciliśmy na pełną integrację trzech zakładów obejmującą min. specjalizację produkcyjną. Każdy z naszych zakładów ma przypisaną ograniczoną liczbę wyrobów, na produkcji których się koncentruje. Z perspektywy naszych doświadczeń w procesie akwizycji najistotniejszym, ale jednocześnie najtrudniejszym jest etap integracji. Szansę na nasz rozwój upatruję we wzroście organicznym - nie planujemy kolejnych przejęć i nie prowadzimy w tym zakresie żadnych rozmów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH