Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj cały wywiad z prezesem ZPM Biernacki

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-09-2012, 18:20
Przeczytaj cały wywiad z prezesem ZPM Biernacki
Tomasz Kubik, prezes ZPM Biernacki (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

O zmianach na rynku wołowiny, jakości polskiego mięsa, współpracy z sieciami handlowymi i nowych inwestycjach rozmawiamy z Tomaszem Kubikiem, prezesem Zakładu Przemysłu Mięsnego Biernacki.

- Jaki był II kw. tego roku dla ZPM Biernacki?

- Przede wszystkim, lepszy niż I kw. Pierwsze miesiące 2012 r. nie wypadły tak dobrze, jak tego oczekiwaliśmy. Ten stan rzeczy był poniekąd do przewidzenia. Styczeń i luty zawsze są miesiącami, kiedy trudniej pozyskać żywiec wołowy. Tymczasem zatrudniamy blisko 600 osób, mamy określonej wielkości infrastrukturę i ponosimy związane z tym koszty. Dlatego musimy zapewnić firmie określony przerób, aby pozostać na korzystnym poziomie rentowności. Nie ukrywam, że ilość ubojów z okresu styczeń-luty nie była dla nas satysfakcjonująca. Z drugiej strony, nie można też powiedzieć, że było "tragicznie". Po prostu nie osiągnęliśmy całości wyznaczonego celu i to nas zabolało.

- Jak wyglądały kolejne miesiące?

- Sytuacja w firmie ulegała i ulega nadal stopniowej poprawie. Na coraz lepsze wyniki ma wpływ uruchomienie nowej linii produktowej. Decyzja o rozszerzeniu naszego portfela produktów o produkty konfekcjonowane i wprowadzeniu na rynek marki Beefmaster zapadła już w zeszłym roku. W ramach brandu produkujemy carpaccio wołowe, hamburgery wołowe a także mięsa stało porcjowane odkostnione i z kością, oraz mięsa mielone. Ten ostatni wyrób proponujemy w różnych formach, np. jako kuleczki mięsne. Asortyment pod nową marką będziemy konsekwentnie rozszerzać. Obecnie testujemy jego różne wersje opakowaniowe. Dalsze decyzje będą zależeć od tego, jaka forma gramaturowo-opakowaniowa najlepiej przyjmie się na rynku.

- Rynek jest otwarty na mięsa pakowane?

- W branży dużo się o tym mówi. Z moich obserwacji wynika, że w sklepach pojawiają się już pakowane elementy mięsa wołowego a ich ilość sukcesywnie rośnie. Produkty Beefmaster wpisują się w ten trend. Oprócz samego wprowadzenia produktu na rynek, postawiliśmy sobie także dodatkowy cel, polegający na zmianie nastawienia Polaków do wołowiny. W tym celu twarzą nowego brandu został Grzegorz Cielecki, kapitan polskiej reprezentacji kucharzy. Przygotowuje on przepisy kulinarne, które będą towarzyszyć produktom z serii Beefmaster. Dzięki temu, konsument kupując określony element mięsa, będzie wiedział w jaki sposób może go przyrządzić.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dostawca do Dino 06-10-2012, 09:46:
Proponuje i zachęcam wszystkie sieci handlowe do stosowania marż handlowych na produkty Biernacki min 50 -70 % tak jak cwaniacy stosują wobec dostawców do Dino. Życzę wam tyle samo kłopotów co mają dostawcy do Dino

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.