Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rzecznik Animeksu: Dla eksporterów mięsa największy potencjał mają rynki azjatyckie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2013, 12:56
Rzecznik Animeksu: Dla eksporterów mięsa największy potencjał mają rynki azjatyckie
Andrzej Pawelczak, rzecznik Animeksu (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Ze względu na wysokie ceny żywca, polskim produktom coraz trudniej sprostać konkurencji cenowej na rynkach zagranicznych. Trudno również przewidzieć zachowanie się kursu złotego. Możliwe jest jego umacnianie się, które niestety nie pomaga eksporterom - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik spółki Animex.

- Czy w tym roku eksport mięsa wzrośnie?

- Trudno powiedzieć, gdyż polskim produktom coraz trudniej sprostać konkurencji cenowej ze względu na drogi polski żywiec. Równie trudno przewidzieć zachowanie się kursu złotego. Możliwe jest jego umacnianie się, które niestety nie pomaga eksporterom.

- Za granicą nadal konkurujemy głównie ceną?

- Konkurujemy ceną, choć jest coraz trudniej, a także wysoką jakością oraz operatywnością. Jeszcze kilka lat temu mało kto by przypuszczał, że polskie mięso będzie podbijać nie tylko Europę, ale także świat, w tym kraje Dalekiego Wschodu. Dzisiaj te rynki ważą coraz więcej w portfelach polskich eksporterów.

- Które rynki mają w Pana ocenie największy potencjał?

- Rynki azjatyckie, choć tak naprawdę to trudno oszacować ich potencjał. No i trzeba pamiętać o barierach typu: ilości dopuszczonych zakładów czy ograniczenia wwozowe, które pojawiają się na rynkach trzecich. Cztery zakłady mięsne dopuszczone do eksportu na rynek chiński to zupełny symbol i nic nie powinno stać na przeszkodzie, aby w bliskim czasie ich liczba znacznie wzrosła.

- Czy działania administracji rządowej mające wspierać polski eksport są skuteczne?

- Główne działania dla wsparcia polskiego eksportu winny polegać na wsparciu administracyjnym przez pomoc w tzw. otwieraniu nowych rynków. Tutaj trzeba przyznać, że GIW znacznie zintensyfikował swoje działania. Wsparcie polskiego mięsa środkami z Funduszy Promocji to już zupełnie inny, znacznie szerszy temat.

- Co stanowi największą barierę w ekspansji polskiego mięsa i przetworów mięsnych za granicą?

- Główne bariery ekspansji to brak uznanych marek poza granicami kraju oraz brak znaczących niezbędnych środków na efektywną promocję. Mimo działających Funduszy, które niestety tylko w niewielkiej części przeznaczane są na działania na rynkach eksportowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • DR 31-01-2013, 09:32:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH