Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol - pełny wywiad

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2015, 17:02
Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol - pełny wywiad
Tomasz Łączyński, prezes ZM Pekpol Ostrołęka (fot. PTWP)

O problemach branży przetwórstwa mięsnego i trendach na rynku wędlin - serwis portalspozywczy.pl rozmawia z Tomaszem Łączyńskim, prezesem Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

- Jak kształtowała się rentowność branży mięsnej w zeszłym roku?

- Większość producentów z branży zakończyła rok na rentowności ujemnej. Z kolei producenci, którzy zakończyli rok na rentowności dodatniej, stali się bardziej uważni. Zwłaszcza ci, których wielkość obrotów z jednym z odbiorców przekracza 20 proc., a kilku takich jest.

- Bieżący rok też będzie trudny?

- Kilka lub kilkanaście firm zakończy działalność w tym roku, inni się wzmocnią.

- Czy koszty produkcji w branży mięsnej utrzymują się na zrównoważonym poziomie?

- Większość kosztów wzrosła. Wzrosły koszty wynagrodzeń, jak również czynniki energetyczne. Bardzo duże znaczenie dla naszej branży ma wzrost kosztów mediów. W branży mięsnej odpowiednie warunki chłodnicze, odgrywają kluczową rolę, a chłód to energia elektryczna. Spadły koszty transportu, ale już rozpoczął się ich wzrost.

- Jakie są w tej chwili najważniejsze kanały dystrybucji wędlin?

- Oczywiście dominuje kanał nowoczesny, aczkolwiek sklepy własne producentów mają się dobrze. Tym bardziej, że wzrasta znaczenie produktów zdrowych, a za takie klient uważa produkty kupione bezpośrednio w sklepie producenta. Na znaczeniu traci rynek tradycyjny, szczególnie ci sprzedawcy, którzy działają samodzielnie, nie współpracując z żadnym producentem czy grupą zakupową.

- Jakie trendy konsumenckie uważa Pan za najbardziej istotne dla rynku?

- Jeśli chodzi o trendy konsumenckie, to umacnia się trend, który przejawia się już od kilku lat - wzrost popularności wędlin suchych i podsuszanych, np. kabanosów. Wiąże się to z rozwojem rynku przekąsek, który z kolei jest zdeterminowany zmianą modelu życia Polaków. Konsumenci, zwłaszcza ci młodsi, poszukują produktów gotowych do spożycia, plastrowanych, podanych w atrakcyjnej i wygodnej formie niewielkiej gramatury. Takich, które nie tylko pozwolą im zaoszczędzić czas, ale również będą dostępne w poręcznym, wygodnym opakowaniu, atrakcyjnym wizualnie. Konsumenci szukają innowacji, nowości produktowych. Dlatego staramy się cyklicznie wzbogacać nasze portfolio produktowe o nowe pozycje. Na nadchodzący sezon wiosenny przygotowaliśmy kilka propozycji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH