REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W obcym imieniu

  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 27-06-2014, 13:01
W obcym imieniu

Jednym ze sposobów na rozwój w branży mięsnej jest uruchomienie produkcji wyrobów pod marką własną sieci handlowych. Obserwując rynek, można łatwo zauważyć, że zainteresowanie tym obszarem współpracy z dystrybutorami rośnie.

REKLAMA

Produkcja wyrobów mięsnych pod markami własnymi dystrybutorów i sieci handlowych zaczyna odgrywać na rynku coraz ważniejszą rolę. Jeszcze kilka lat temu produkty tego typu były pozycjonowane jako tanie, ale uznawano je za wyroby niższej jakości niż oferta brandowa danej firmy. Pod tym względem nastąpiła znacząca zmiana. Dzisiaj produkty private label mają przeważnie dokładnie tę samą jakość, co pozostałe wyroby z określonego zakładu. Najczęściej jest po prostu ten sam produkt, tylko inaczej zapakowany i oznaczony. W dużych zakładach mięsnych zwyczajnie nie kalkuluje się produkcja nieujednoliconych asortymentów.

Opłaca się produkować duże wolumeny, więc część z nich oznacza się swoim logo, część znakiem należącym do dystrybutora.

Co więcej, asortyment towarów sprzedawanych pod markami własnymi jest cały czas poszerzany. Pojawiły się już w tej kategorii produkty mięsne, które można zaliczyć do segmentu "premium", np. w sieci dyskontowej Lidl, gdzie funkcjonuje oddzielna półka na wyroby luksusowe. Marki własne zwiększają także swój rynkowy zasięg. Obecnie można je znaleźć nie tylko w dużych sieciach handlowych i dyskontach, ale także u mniejszych handlowców, posiadających np. około stu sklepów. Co istotne, różnica w cenach produktów markowych i private label jest coraz mniejsza. Niedługo może zupełnie zniknąć.

Nielojalni klienci

Grupa towarowa wędlin stanowi dobrą bazę do rozwoju marek własnych ze względu na średnią lojalność konsumenta do marek producenckich. Z drugiej jednak strony markę własną na naprawdę szeroką skalę mają szansę rozwinąć duzi dystrybutorzy i wiodące sieci handlowe. Tymczasem blisko połowa polskich konsumentów nadal preferuje zakup produktów w sklepach niezrzeszonych lub małych sklepach spożywczych, ewentualnie w specjalistycznych sklepach mięsnych. Najbardziej rozpoznawalne marki wędlin w Polsce to te, których właściciele zainwestowali zarówno w komunikację, jak i dystrybucję. Z badań Regis wynika, iż powszechnie znanymi markami są: Sokołów, Krakus, Morliny, Tarczyński. - Potem wyniki głosowania konsumenta się rozdrabniają i mamy do czynienia z dużą liczbą marek producenckich, które mają lokalne znaczenie. Do najbardziej znanych marek własnych z grupy wędlin należą Pikok i Krakowski Kredens - wskazuje Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH