Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W obcym imieniu

  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 27-06-2014, 13:01
W obcym imieniu

Jednym ze sposobów na rozwój w branży mięsnej jest uruchomienie produkcji wyrobów pod marką własną sieci handlowych. Obserwując rynek, można łatwo zauważyć, że zainteresowanie tym obszarem współpracy z dystrybutorami rośnie.

Produkcja wyrobów mięsnych pod markami własnymi dystrybutorów i sieci handlowych zaczyna odgrywać na rynku coraz ważniejszą rolę. Jeszcze kilka lat temu produkty tego typu były pozycjonowane jako tanie, ale uznawano je za wyroby niższej jakości niż oferta brandowa danej firmy. Pod tym względem nastąpiła znacząca zmiana. Dzisiaj produkty private label mają przeważnie dokładnie tę samą jakość, co pozostałe wyroby z określonego zakładu. Najczęściej jest po prostu ten sam produkt, tylko inaczej zapakowany i oznaczony. W dużych zakładach mięsnych zwyczajnie nie kalkuluje się produkcja nieujednoliconych asortymentów.

Opłaca się produkować duże wolumeny, więc część z nich oznacza się swoim logo, część znakiem należącym do dystrybutora.

Co więcej, asortyment towarów sprzedawanych pod markami własnymi jest cały czas poszerzany. Pojawiły się już w tej kategorii produkty mięsne, które można zaliczyć do segmentu "premium", np. w sieci dyskontowej Lidl, gdzie funkcjonuje oddzielna półka na wyroby luksusowe. Marki własne zwiększają także swój rynkowy zasięg. Obecnie można je znaleźć nie tylko w dużych sieciach handlowych i dyskontach, ale także u mniejszych handlowców, posiadających np. około stu sklepów. Co istotne, różnica w cenach produktów markowych i private label jest coraz mniejsza. Niedługo może zupełnie zniknąć.

Nielojalni klienci

Grupa towarowa wędlin stanowi dobrą bazę do rozwoju marek własnych ze względu na średnią lojalność konsumenta do marek producenckich. Z drugiej jednak strony markę własną na naprawdę szeroką skalę mają szansę rozwinąć duzi dystrybutorzy i wiodące sieci handlowe. Tymczasem blisko połowa polskich konsumentów nadal preferuje zakup produktów w sklepach niezrzeszonych lub małych sklepach spożywczych, ewentualnie w specjalistycznych sklepach mięsnych. Najbardziej rozpoznawalne marki wędlin w Polsce to te, których właściciele zainwestowali zarówno w komunikację, jak i dystrybucję. Z badań Regis wynika, iż powszechnie znanymi markami są: Sokołów, Krakus, Morliny, Tarczyński. - Potem wyniki głosowania konsumenta się rozdrabniają i mamy do czynienia z dużą liczbą marek producenckich, które mają lokalne znaczenie. Do najbardziej znanych marek własnych z grupy wędlin należą Pikok i Krakowski Kredens - wskazuje Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.