Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Wipasz: Inwestycja w Międzyrzecu Podlaskim pozwoli podwoić naszą produkcję (wywiad)

Wipasz, producent pasz dla drobiu, trzody, bydła, producent mięsa z kurczaka rozpoczął prace budowlane nad ubojnią w Międzyrzecu Podlaskim na Lubelszczyźnie. Inwestycja o wartości ok. 200 mln zł. swoją działalność rozpocznie w czerwcu 2019 roku. Na początek zatrudni blisko 800 osób, a docelowo 1200. Nowy zakład produkcyjny stał się świetną okazją do rozmowy z Józefem Wiśniewskim, prezesem zarządu Wipasz.

Wipasz: Inwestycja w Międzyrzecu Podlaskim pozwoli podwoić naszą produkcję (wywiad)
Józef Wiśniewski, prezes zarządu Wipasz, fot. PTWP

Portalspozywczy.pl: Rozpoczęto prace przy budowie nowego zakładu produkcyjnego Wipasz w Międzyrzecu Podlaskim na Lubelszczyźnie. Kiedy ubojnia zacznie funkcjonować i osiągnie pełną wydajność?

Józef Wiśniewski: Patrząc na przykład naszego zakładu w Mławie im szybciej, tym lepiej. Realnie zakładamy, że będzie to za dwa lata, a dokładnie 21 czerwca 2019. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że jest to zakład budowany od zera, a to wymaga czasu. To całkowicie odmienny proces niż np. modernizacja zakładu. Inwestycja mimo swojej mechanizacji i automatyzacji wymaga obecności i zatrudniania ludzi, których wcześniej trzeba przygotować i wyszkolić do pracy, a na to też potrzeba czasu. W przypadku zakładu w Mławie zajęło nam to dwa lata, żeby zakład osiągnął pełną moc produkcyjną i tak samo zakładamy sobie w przypadku ubojni w Międzyrzecu Podlaskim.

Ubojnia w Międzyrzecu będzie drugą ubojnią w Grupie Wipasz. Wiceprezes Kawalec mówił w rozmowie z naszym portalem w 2016 r., że nowa ubojnia ma podwoić możliwości produkcyjne Wipaszu. Czy te cele zmieniły się od tamtego czasu?

Cały czas mamy taki cel. Obecnie produkujemy ok. 450 ton dziennie. W naszych planach zakładamy, że w dwóch ubojniach będziemy produkować dziennie ok. 900 ton dziennie. W ten sposób inwestycja w Międzyrzecu pozwoli nam podwoić naszą produkcję.

Czy mięso z nowej ubojni trafi także na eksport?

Obecnie 55 proc. naszej produkcji stanowi eksport. A ten zakład jest budowany przede wszystkim z myślą o zwiększeniu eksportu. Rynek polski jest napełniony mięsem, stąd chcemy jeszcze więcej eksportować.

Które kierunki uważa Pan za najbardziej perspektywiczne?

Eksportujemy praktycznie na cały świat. Nasze główne kierunki to Europa, Azja i Afryka, ale także Ameryka. Będziemy eksportować wszędzie tam, gdzie będzie zainteresowanie naszym mięsem.

Jakie są preferencje konsumentów, jeśli chodzi o spożycie drobiu? Czy coraz więcej osób wybiera mięso pakowane?

Kurczak obok wieprzowiny jest tradycyjnym mięsem na naszych stolach. Jest dosyć tanim, smacznym i przede wszystkim bezpiecznym produktem. Produkcja kurczaka w Polsce jest pod ogromną kontrolą zarówno na etapie samej hodowli jak i produkcji. Zakłady takie jak nasz są stale kontrolowane przez służby weterynaryjne jak również inspekcji sanitarnej, np. w naszej ubojni w Mławie pracuje 26 lekarzy, którzy na bieżąco kontrolują mięso, a oprócz tego są nasi lekarze weterynarii oraz lekarze terenowi. Kurczak jest najbardziej kontrolowanym mięsem podczas produkcji oraz wysyłania przesyłki do konsumenta. A mięso pakowane, które np. możemy kupić w sieci handlowej jest najbardziej bezpieczne.

więcej informacji:

Wipasz RSS ALERT    /    Józef Wiśniewski RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    ubojnia drobiu RSS ALERT    /    pasze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.