REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wywiad z prezesem firmy Tarczyński: Konsolidacja branży mięsnej idzie do przodu

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2010, 15:35
Wywiad z prezesem firmy Tarczyński: Konsolidacja branży mięsnej idzie do przodu

Konsolidacja branży mięsnej powoli, ale konsekwentnie idzie do przodu. Nie ma innej drogi - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Tarczyński, prezes firmy Tarczyński SA.

REKLAMA
- Jakie wyniki chce Pan osiągnąć w tym roku? Jak wypadną w prównaniu z 2009 r.?

- W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży firmy wyniosły niemal 200 mln zł i były o mniej więcej jedną piątą wyższe niż rok wcześniej. Nasza Grupa, na którą składa się Tarczyński i Dobrosława, zanotowała 280 mln zł przychodów. W tym roku, nie licząc przejęcia StarPecku, wynik ten powinien przekroczyć 300 mln zł. Moim celem jest zbudowanie silnej grupy przetwórstwa mięsnego, stały rozwój i zwiększanie udziałów w rynku.

- Jak Pan ocenia sytuację na rynku mięsa?

- W mojej opinii sytuacja w sektorze mięsnym w Polsce prezentuje się dobrze w porównaniu z ubiegłym rokiem. Od momentu akcesji Polski do Unii Europejskiej nastąpił rozwój całego sektora mięsnego i ten trend na szczęście się utrzymuje. Jedyny minus to zbyt niski poziom naszego eksportu w stosunku do ilości mięsa i przetworów, jakie Polska importuje.

- Planuje Pan zmiany w dystrybucji wędlin produkowanych przez Grupę Tarczyński?

- Nasze produkty obecne są zarówno w kanale tradycyjnym, bo z nim zaczynaliśmy, jak i nowoczesnym, bo takie są realia handlu. Oba są dla nas bardzo ważne i w obu chcemy być obecni na takim samym poziomie. Dążymy do tego, by stale powiększać dystrybucję na terenie całego kraju. Nie planujemy rozwoju własnej sieci sprzedaży, przynajmniej w najbliższych latach.

- W Polsce mamy dobre mięso?

- Konkurencja na rynku mięsnym, dostępność mięsa z krajów trzecich, gdzie hodowla jest tańsza, powodują, że dostępne w Polsce mięso jest naprawdę wysokiej jakości. Jako producent wyrobów premium szczególną uwagę zwracamy na jakość kupowanego mięsa, bo to ono jest podstawą dobrych przetworów. Rynek się zmienia, tendencje konsumentów również, ale nadal największą sprzedaż notują wyroby w wieprzowiny. Ten rodzaj mięsa bazuje na polskiej tradycji i upodobaniu do tego smaku, który jest mocno zakorzeniony w naszym społeczeństwie, w upodobaniach kulinarnych. W ostatnich latach zauważyć można jednak, że mamy "modę na wyroby z drobiu", która z całą pewnością przyczynia się do wzrostu konsumpcji samego mięsa i wyrobów drobiowych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • z branży 18-10-2010, 22:59:
Ale Pan Prezes się obraził za tego dyrektora...
  • red. 15-10-2010, 15:16:
Dziękujemy za zwrócenie uwagi, przepraszamy za pomyłkę. Tytuł już poprawny.
  • ? 15-10-2010, 10:58:
dyrektorem?

Zobacz wszystkie komentarze (5)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH