REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

1,6 mln euro na kampanię wołowiny QMP

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2012, 14:30
1,6 mln euro na kampanię wołowiny QMP
Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego

Program promocji polskiej wołowiny QMP złożony w Agencji Rynku Rolnego w ubiegłym roku przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, uzyskał akceptację Komisji Europejskiej, która przyznała 1,6 mln euro na 3-letnią kampanię informacyjną.

REKLAMA

Działania, które będą prowadzone w ramach kampanii mają na celu upowszechnienie systemu jakości QMP, poinformowanie i zbudowanie świadomości konsumentów i wszystkich uczestników łańcucha dostaw mięsa na rynek, o szczególnych walorach wołowiny QMP.

W ocenie KE, w promocji żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach zagranicznych szczególną i coraz ważniejszą rolę odgrywają produkty o uznanej wysokiej jakości, czyli żywność o certyfikowanej jakości ze względu na metody wytwarzania lub ze względu na pochodzenie surowca. To największe obecnie atuty przetworzonej żywności i należy zdaniem KE skupić się na ich promowaniu i informowaniu o nich konsumentów. W ocenie KE, wołowina QMP została uznana za taki właśnie produkt.

Kampania promocyjna wołowiny QMP rusza w III kwartale br.

Wołowina QMP ma szanse ożywić rynek wołowiny w Polsce. Krajowa konsumpcja wołowiny jest najniższa w krajach UE, wielu konsumentów w Polsce odwróciło się od niej nie akceptując relacji jakości do ceny. - Chcemy obalić stereotypy związane z tym gatunkiem mięsa, że jest czasami twarde, trudne do przyrządzenia i zbyt drogie. Cena wołowiny powinna iść w parze z jej jakością, rozumianą jako poziom satysfakcji konsumenta. Wysoka jakość za niską cenę nie jest możliwa. Niska, średnia i najwyższa jakość wołowiny łączą się z jej zróżnicowaną ceną - mówi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

- Trzeba badać oczekiwania i poziom satysfakcji konsumenta i tę informację przekazywać do wszystkich uczestników łańcucha produkcyjnego i handlowego. Dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do standaryzacji i komunikacji - działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych. Wołowina kulinarna QMP jest nieco droższa, za to wyższej, certyfikowanej jakości dającej gwarancję kulinarnej satysfakcji konsumenta - podkreśla Jerzy Wierzbicki.

Celem promocji wołowiny QMP i 3-letniej kampanii informacyjno-edukacyjnej przygotowanej przez PZPBM jest pobudzenie i rozwój konsumpcji wołowiny kulinarnej w Polsce oraz budowa i rozwój sprawnie działającego łańcucha produkcji i dostaw mięsa certyfikowanej jakości, z korzyścią dla wszystkich jego uczestników producentów rolnych, przetwórców oraz dystrybutorów i handlu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH