Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

111 producentów rolnych i zakładów przetwórczych z certyfikatem jakości żywności QAFP

  • Autor: PAP
  • Data: 14-01-2018, 09:15
111 producentów rolnych i zakładów przetwórczych z certyfikatem jakości żywności QAFP
fot. shutterstock

111 producentów rolnych i zakładów przetwórczych ma certyfikat Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, który jest gwarancją, że wyprodukowana w tym systemie żywność, np. wieprzowina, drób czy wędliny były kontrolowane na każdym etapie produkcji i jest najwyższej jakości.

System jakości QAFP, czyli wieloproduktowy System Gwarantowanej Jakości Żywności został wprowadzony w życie w 2009 r. z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Przygotowali go ekspertów i naukowców z wiodących ośrodków akademickich w Polsce. Obecnie w tym systemie produkowane i pakowane jest mięso wieprzowe, drobiowe, wędliny oraz konserwy.

Znak QAFP (Quality Assurance for Food Products) ma 139 produktów (93 wędliny, osiem rodzajów konserw, pięć produktów wieprzowych oraz 22 - produkty drobiowe). W ciągu ośmiu lat funkcjonowania systemu wydano 382 certyfikaty. Obecnie certyfikat posiada m.in. 63 producentów trzody, w gospodarstwach, których jest 315 tys. świń, sześć ubojni trzody chlewnej oraz 11 zakładów ubojowych drobiu i 17 zakładów przetwórczych - poinformowała PAP dyrektor UPEMI Agnieszka Różańska.

Ideą wprowadzenia systemu jakości było zwiększenie zaufania do produktów. Epidemie chorób odzwierzęcych czy przypadki fałszowania żywności powodują, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość i bezpieczeństwo produktów. Znak QAFP ma gwarantować, że kupiony produkt nie tylko ma sprawdzony skład najlepszej jakości, ale posiada również odpowiednie walory smakowe, wizualne oraz kulinarne - tłumaczyła dyrektor.

Certyfikat jest nadawany przez niezależne jednostki certyfikujące, które są nadzorowane przez Polskie Centrum Akredytacji. Jest on ważny jedynie przez rok. Jeżeli rolnik, ubojnia czy zakład mięsny chce dalej posługiwać się znakiem musi ponownie poddać się kontroli przez jednostkę certyfikującą.

Różańska zaznaczyła, że systemowe podejście do jakości QAFP nie od razu spotkało się ze zrozumieniem i dopiero z czasem zaczęło do siebie przekonywać coraz szersze grono uczestników Systemu. Wyższe wymogi oznaczały większe koszty, ale uzyskanie certyfikatu powinno przynosić większe przychody, gdyż produkt powinien być droższy. Konsumenci jednak zanim będą gotowi do zapłacenia wyżej ceny, muszą znać zalety produktów QAFP. W rozpoznawaniu znaku trochę pomogły unijne pieniądze. W latach 2014-2016 prowadzona była specjalna kampania promocyjna. Z badań przeprowadzonych po jej zakończeniu - w styczniu 2017 r. wynika, że co dziesiąty Polak rozpoznaje znak QAFP - podkreśliła Różańska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.