REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

24 mln zł w funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

  • Autor: PAP
  • Data: 29-06-2010, 20:47

W funduszach promocji produktów rolno-spożywczych zgromadzono 24 mln zł - poinformowała we wtorek Agencja Rynku Rolnego. Wpłaty na fundusze dokonuje regularnie przeszło 6000 firm.

REKLAMA

Osiem branżowych funduszy promocji powstało rok temu. Wcześniej, w 2001 r. utworzono fundusz mleczarski. Fundusze mają pomagać w promocji produktów rolnych i przyczynić się do eksportu żywności.

Jak wyjaśnił Witold Wierzbiński z ARR, we wszystkich funduszach zgromadzonych jest 24 mln zł, ale nie wszystkie te środki zostały zebrane w ciągu roku. Ok. 10-12 mln zł było już w funduszu mleczarskim.

W funduszu promocji mięsa: wieprzowego jest 4,8 mln zł, wołowego - 2 mln zł, końskiego - 120 tys. zł, owczego - 17 tys. zł, drobiowego - 4 mln zł; mleka - 7,9 mln zł; zboża - 1,5 mln zł; owoców i warzyw - 2,8 mln zł; ryb - 300 tys. zł.

Zdaniem Wierzbińskiego, przedsiębiorcy rzetelnie wywiązują się z nałożonych obowiązków i wpłaty do funduszy są wyższe niż początkowo zakładano. Choć pieniądze te nie są środkami publicznymi, to przepisy zobowiązują przedsiębiorców do ich uiszczania, a zaległe należności są egzekwowane na podstawie przepisów ustawy o funduszach promocji. Agencja sprawdza, czy firmy wywiązują się z tego obowiązku i przeprowadza kontrole podatkowe.

Fundusze są zasilane poprzez wpłaty w wysokości 0,1 proc. od cen sprzedaży produktów rolnych, takich jak zboże, mięso, owoce, ryby. Pieniądze są pobierane od producentów rolnych i przekazywane funduszom przez firmy zajmujące się np. skupem, ubojem czy eksportem. Wpłaty na fundusz mleczarstwa są naliczane w wysokości 0,1 grosza od kilograma mleka.

Pieniądze gromadzone są na specjalnym koncie w ARR. Do ich wydatkowania upoważniony jest prezes Agencji, zgodnie z uchwałami komisji zarządzającej danego funduszu. W skład komisji wchodzą przedstawiciele rolników, przetwórców oraz reprezentant izb rolniczych.

Małgorzata Żukowska z ARR poinformowała PAP, że Agencja dokonała już pierwszych wypłat z funduszy. Pieniądze zostały przeznaczone głównie na promocję żywności, a także na dofinansowanie udziału firm w targach i wystawach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH