Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

24 mln zł w funduszach promocji produktów rolno-spożywczych

  • Autor: PAP
  • Data: 29-06-2010, 20:47

W funduszach promocji produktów rolno-spożywczych zgromadzono 24 mln zł - poinformowała we wtorek Agencja Rynku Rolnego. Wpłaty na fundusze dokonuje regularnie przeszło 6000 firm.

Osiem branżowych funduszy promocji powstało rok temu. Wcześniej, w 2001 r. utworzono fundusz mleczarski. Fundusze mają pomagać w promocji produktów rolnych i przyczynić się do eksportu żywności.

Jak wyjaśnił Witold Wierzbiński z ARR, we wszystkich funduszach zgromadzonych jest 24 mln zł, ale nie wszystkie te środki zostały zebrane w ciągu roku. Ok. 10-12 mln zł było już w funduszu mleczarskim.

W funduszu promocji mięsa: wieprzowego jest 4,8 mln zł, wołowego - 2 mln zł, końskiego - 120 tys. zł, owczego - 17 tys. zł, drobiowego - 4 mln zł; mleka - 7,9 mln zł; zboża - 1,5 mln zł; owoców i warzyw - 2,8 mln zł; ryb - 300 tys. zł.

Zdaniem Wierzbińskiego, przedsiębiorcy rzetelnie wywiązują się z nałożonych obowiązków i wpłaty do funduszy są wyższe niż początkowo zakładano. Choć pieniądze te nie są środkami publicznymi, to przepisy zobowiązują przedsiębiorców do ich uiszczania, a zaległe należności są egzekwowane na podstawie przepisów ustawy o funduszach promocji. Agencja sprawdza, czy firmy wywiązują się z tego obowiązku i przeprowadza kontrole podatkowe.

Fundusze są zasilane poprzez wpłaty w wysokości 0,1 proc. od cen sprzedaży produktów rolnych, takich jak zboże, mięso, owoce, ryby. Pieniądze są pobierane od producentów rolnych i przekazywane funduszom przez firmy zajmujące się np. skupem, ubojem czy eksportem. Wpłaty na fundusz mleczarstwa są naliczane w wysokości 0,1 grosza od kilograma mleka.

Pieniądze gromadzone są na specjalnym koncie w ARR. Do ich wydatkowania upoważniony jest prezes Agencji, zgodnie z uchwałami komisji zarządzającej danego funduszu. W skład komisji wchodzą przedstawiciele rolników, przetwórców oraz reprezentant izb rolniczych.

Małgorzata Żukowska z ARR poinformowała PAP, że Agencja dokonała już pierwszych wypłat z funduszy. Pieniądze zostały przeznaczone głównie na promocję żywności, a także na dofinansowanie udziału firm w targach i wystawach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.