Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

5 błędów w social mediach, które popełniają firmy z branży mięsnej

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2018, 10:46
5 błędów w social mediach, które popełniają firmy z branży mięsnej
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

- Błędy popełniane w social mediach przez marki z branży mięsnej nie odbiegają od tych popełnianych przez producentów z innych sektorów. To m.in. agresywne wchodzenie w dyskusje, nieumiejętne lub długotrwałe rozwiązywanie problemów klientów, kasowanie postów oraz ich bagatelizowanie i pozostawianie bez odpowiedzi czy nieumiejętna komunikacja w kanałach społecznościowych w momencie ważnych wydarzeń - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Patrycja Ogrodnik jest zdania, że w przypadku całej branży spożywczej i jej działań w social media, moderacja to połowa sukcesu.

- Nie chodzi oczywiście o usuwanie czy ukrywanie postów, ale o prawidłowe prowadzenie rozmów z fanami. Umiejętność odpowiadania na pytania i dialog z konsumentami to sztuka, która stanowi o sukcesie marki. Każdy kto prowadzi profile społecznościowe musi mieć świadomość tego, że w sposób zwykle niebezpośredni wpływa na decyzje konsumenckie w czasie rzeczywistym. Liczą się zatem szybkie odpowiedzi moderatora na zadawane pytania, które również budują więź z klientem i sprawiają, że niejednokrotnie staje się on ambasadorem marki - mówi.

Ekspertka wskazuje, że na profilach można dzielić się różnymi treściami.

- Można powiedzieć o ofercie, ostatnich wydarzeniach w ramach marki, podzielić się przepisem, który robi furorę. Nie chodzi o nachalną sprzedaż, ale o wciąganie klienta w życie marki poprzez tworzenie angażującego contentu, który może napędzać powstawanie kolejnych treści. Dla przykładu, jeżeli konsument zainteresuje się proponowanym przepisem, warto poprosić go o podzielenie się zdjęciem lub nagraniem ugotowanego już dania, które potem można wykorzystać w kolejnych działaniach i pokazać w ramach prowadzonego profilu – „Tak zrobili to nasi klienci.” - mówi.

Brand Manager Agencji Freebee zwraca uwagę, że w social mediach niezwykle ważna jest również wzmożona czujność, której markom niekiedy brakuje.

- Choć moment wybuchu kryzysu w social media jest nieprzewidywalny, to analizując statystyki z ostatnich lat można przewidzieć pewne zachowania internautów, którzy dla przykładu największą aktywność na profilach marek na Facebooku wykazują w środy, a ich najintensywniejsza interakcja z markami przypada na godz. 20 i 21. Na podstawie zbieranych i analizowanych danych marki mogą zaplanować swoją pracę i odpowiednio rozłożyć siły jednak bardzo często zapominają o weekendach. Weekendy i dni ustawowo wolne od pracy to momenty, w których klienci mają zwykle więcej czasu i jeżeli mają podzielić się swoją negatywną opinią we wpisie to z dużym prawdopodobieństwem uczynią to właśnie wtedy. Pozostawianie moderacji czy odpowiedzi na najbliższy dzień pracy to bardzo częsty błąd wielu marek. Warto o tym pamiętać i mieć pewność, że nawet w weekendy, ktoś opiekuje się profilem firmy, bo nawet jeden zniecierpliwiony i zły klient, może wywołać kryzys, który obejmie również innych - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 690) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.