Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

5 błędów w social mediach, które popełniają firmy z branży mięsnej

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2018, 10:46
5 błędów w social mediach, które popełniają firmy z branży mięsnej
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

- Błędy popełniane w social mediach przez marki z branży mięsnej nie odbiegają od tych popełnianych przez producentów z innych sektorów. To m.in. agresywne wchodzenie w dyskusje, nieumiejętne lub długotrwałe rozwiązywanie problemów klientów, kasowanie postów oraz ich bagatelizowanie i pozostawianie bez odpowiedzi czy nieumiejętna komunikacja w kanałach społecznościowych w momencie ważnych wydarzeń - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Patrycja Ogrodnik jest zdania, że w przypadku całej branży spożywczej i jej działań w social media, moderacja to połowa sukcesu.

- Nie chodzi oczywiście o usuwanie czy ukrywanie postów, ale o prawidłowe prowadzenie rozmów z fanami. Umiejętność odpowiadania na pytania i dialog z konsumentami to sztuka, która stanowi o sukcesie marki. Każdy kto prowadzi profile społecznościowe musi mieć świadomość tego, że w sposób zwykle niebezpośredni wpływa na decyzje konsumenckie w czasie rzeczywistym. Liczą się zatem szybkie odpowiedzi moderatora na zadawane pytania, które również budują więź z klientem i sprawiają, że niejednokrotnie staje się on ambasadorem marki - mówi.

Ekspertka wskazuje, że na profilach można dzielić się różnymi treściami.

- Można powiedzieć o ofercie, ostatnich wydarzeniach w ramach marki, podzielić się przepisem, który robi furorę. Nie chodzi o nachalną sprzedaż, ale o wciąganie klienta w życie marki poprzez tworzenie angażującego contentu, który może napędzać powstawanie kolejnych treści. Dla przykładu, jeżeli konsument zainteresuje się proponowanym przepisem, warto poprosić go o podzielenie się zdjęciem lub nagraniem ugotowanego już dania, które potem można wykorzystać w kolejnych działaniach i pokazać w ramach prowadzonego profilu – „Tak zrobili to nasi klienci.” - mówi.

Brand Manager Agencji Freebee zwraca uwagę, że w social mediach niezwykle ważna jest również wzmożona czujność, której markom niekiedy brakuje.

- Choć moment wybuchu kryzysu w social media jest nieprzewidywalny, to analizując statystyki z ostatnich lat można przewidzieć pewne zachowania internautów, którzy dla przykładu największą aktywność na profilach marek na Facebooku wykazują w środy, a ich najintensywniejsza interakcja z markami przypada na godz. 20 i 21. Na podstawie zbieranych i analizowanych danych marki mogą zaplanować swoją pracę i odpowiednio rozłożyć siły jednak bardzo często zapominają o weekendach. Weekendy i dni ustawowo wolne od pracy to momenty, w których klienci mają zwykle więcej czasu i jeżeli mają podzielić się swoją negatywną opinią we wpisie to z dużym prawdopodobieństwem uczynią to właśnie wtedy. Pozostawianie moderacji czy odpowiedzi na najbliższy dzień pracy to bardzo częsty błąd wielu marek. Warto o tym pamiętać i mieć pewność, że nawet w weekendy, ktoś opiekuje się profilem firmy, bo nawet jeden zniecierpliwiony i zły klient, może wywołać kryzys, który obejmie również innych - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 615) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH