Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

53% Polaków uważa, że krajowe mięso i wędliny są lepsze od produktów zagranicznych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 10:38

14 października w Warszawie hodowcy z całej Polski spotkają się z ekspertami, aby porozmawiać o perspektywach polskiej żywności na międzynarodowych rynkach. Debata „Made in Poland – jak wykreować modę na polskie produkty? Polska żywność - szanse i perspektywy” rozpocznie I edycję Agro Days. Dni Hodowcy 2017. Według przeprowadzonych na jej potrzeby badań ponad 53% Polaków uważa, że krajowe mięso, wędliny i przetwory mięsne są lepsze od produktów zagranicznych.

Niewiele mniejszy odsetek wskazuje na pieczywo i wypieki (48%), a co trzeci badany - na warzywa i owoce oraz nabiał i produkty mleczne. Bardzo nisko, w porównaniu z zagranicznymi, oceniane są ryby, zboża i przetwory zbożowe, słodycze, a także alkohole. 

Polskie produkty znakomicie radzą sobie na rynkach europejskich. Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ubiegłym roku wyeksportowaliśmy do UE żywność o rekordowej wartości 24,1 mld zł. Udział rodzimych produktów mlecznych i mleka stanowi 8,2 proc. całego rynku UE. Świetnie radzi sobie również polskie mięso – z udziałem na poziomie 10,4 proc. Eksperci zapowiadają, że to dobry czas, by otworzyć się na nowe rynki.

d.png

Od kilku lat polskim hitem eksportowym jest niewątpliwie drób. W ślad za drobiarzami mogą pójść hodowcy bydła mlecznego, sprzyja temu koniunktura na rynku tego surowca. Kolejnym przystankiem w podboju światowych rynków będzie prawdopodobnie Azja i Afryka – zauważa Rafał Kamiński, dyrektor produkcji De Heus.

O perspektywach dalszego rozwoju rozmawiać będą eksperci i hodowcy podczas debaty, która odbędzie się w trakcie konferencji otwierającej Agro Days. Dni Hodowcy 2017. W ramach panelu eksperci porozmawiają m.in. o konkurencyjności polskiej żywności na arenie międzynarodowej, a także o bezpieczeństwie produkcji i preferencjach konsumentów. W debacie wezmą udział przedstawiciele Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Krajowej Rady Drobiarstwa, Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Banku BGŻ BNP Paribas, hodowców oraz firmy De Heus – organizatora wydarzenia.

Na potrzeby debaty przeprowadzono badania na temat preferencji rodzimych konsumentów. Czy Polacy czytają etykietki na produktach, czy poprawnie odczytują oznaczenia? Gdzie kupują najlepsze jajka i co oznacza kod na nich? Co ich zdaniem wpływa na smak żywności? Ile spożywamy jaj, mięsa
i mleka? Co w największym stopniu zachęca nas do zakupu i dlaczego nie jest to cena? Co z tym GMO? A z antybiotykami? Odpowiedzi na te pytania będzie można poznać już 14 października.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 02-10-2017, 12:14:
Z tymi słodyczami to wcale nie dziwne, wszak trudno dzisiaj znaleźc polskie słodycze. Zdecydowana większość produktów na półkach to faktycznie pseudo-polski, głównie koncernowy, zagraniczny, syf.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH