Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

53% Polaków uważa, że krajowe mięso i wędliny są lepsze od produktów zagranicznych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 10:38

14 października w Warszawie hodowcy z całej Polski spotkają się z ekspertami, aby porozmawiać o perspektywach polskiej żywności na międzynarodowych rynkach. Debata „Made in Poland – jak wykreować modę na polskie produkty? Polska żywność - szanse i perspektywy” rozpocznie I edycję Agro Days. Dni Hodowcy 2017. Według przeprowadzonych na jej potrzeby badań ponad 53% Polaków uważa, że krajowe mięso, wędliny i przetwory mięsne są lepsze od produktów zagranicznych.

Niewiele mniejszy odsetek wskazuje na pieczywo i wypieki (48%), a co trzeci badany - na warzywa i owoce oraz nabiał i produkty mleczne. Bardzo nisko, w porównaniu z zagranicznymi, oceniane są ryby, zboża i przetwory zbożowe, słodycze, a także alkohole. 

Polskie produkty znakomicie radzą sobie na rynkach europejskich. Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ubiegłym roku wyeksportowaliśmy do UE żywność o rekordowej wartości 24,1 mld zł. Udział rodzimych produktów mlecznych i mleka stanowi 8,2 proc. całego rynku UE. Świetnie radzi sobie również polskie mięso – z udziałem na poziomie 10,4 proc. Eksperci zapowiadają, że to dobry czas, by otworzyć się na nowe rynki.

d.png

Od kilku lat polskim hitem eksportowym jest niewątpliwie drób. W ślad za drobiarzami mogą pójść hodowcy bydła mlecznego, sprzyja temu koniunktura na rynku tego surowca. Kolejnym przystankiem w podboju światowych rynków będzie prawdopodobnie Azja i Afryka – zauważa Rafał Kamiński, dyrektor produkcji De Heus.

O perspektywach dalszego rozwoju rozmawiać będą eksperci i hodowcy podczas debaty, która odbędzie się w trakcie konferencji otwierającej Agro Days. Dni Hodowcy 2017. W ramach panelu eksperci porozmawiają m.in. o konkurencyjności polskiej żywności na arenie międzynarodowej, a także o bezpieczeństwie produkcji i preferencjach konsumentów. W debacie wezmą udział przedstawiciele Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Krajowej Rady Drobiarstwa, Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Banku BGŻ BNP Paribas, hodowców oraz firmy De Heus – organizatora wydarzenia.

Na potrzeby debaty przeprowadzono badania na temat preferencji rodzimych konsumentów. Czy Polacy czytają etykietki na produktach, czy poprawnie odczytują oznaczenia? Gdzie kupują najlepsze jajka i co oznacza kod na nich? Co ich zdaniem wpływa na smak żywności? Ile spożywamy jaj, mięsa
i mleka? Co w największym stopniu zachęca nas do zakupu i dlaczego nie jest to cena? Co z tym GMO? A z antybiotykami? Odpowiedzi na te pytania będzie można poznać już 14 października.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 02-10-2017, 12:14:
Z tymi słodyczami to wcale nie dziwne, wszak trudno dzisiaj znaleźc polskie słodycze. Zdecydowana większość produktów na półkach to faktycznie pseudo-polski, głównie koncernowy, zagraniczny, syf.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.