Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aby zdobyć chiński rynek potrzebna jest współpraca

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2015, 13:12
Aby zdobyć chiński rynek potrzebna jest współpraca
Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy ITRO

Rynek chiński dla każdej firmy i dla każdej branży może być jak eldorado. Tamtejsza klasa średnia, która chce próbować nowych zachodnich produktów to dziś około 300 mln ludzi. Jednak w przypadku branż mięsnej i mleczarskiej wysokie wymagania weterynaryjne oznaczają skomplikowany, długotrwały i kosztowny proces certyfikacji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy ITRO, specjalizującej się we wprowadzaniu polskich firm na rynki zagraniczne.

Ekspert zwraca uwagę, że na drodze do sukcesu leży również zupełnie inna mentalność biznesowa Chińczyków i brak umiejętności dostosowywania się do tej mentalności wśród polskich managerów. - Następny problem stanowi bariera językowa. Angielski chińczyków jest na podobnym poziomie jak chiński u Polaków - zaznacza Sebastian Sadowski-Romanov. - Niestety polskie firmy od dawna prowadzące politykę „niskich cen" nie mają w zwyczaju najpierw inwestować w wejście na rynek. Preferują raczej inwestować z zarobionych na tym rynku pieniędzy. Taka taktyka powoduje, że polskie marki na rynkach światowych są nieznane i nierozpoznawalne. Brakuje szerokich działań w tym zakresie - dodaje.

- Innym problemem jest to, że większość polskich firm po prostu nie jest wstanie zrealizować wielkości zamówień, jakie składają chińscy partnerzy. Trzeba pamiętać, że Chiny są daleko, a czas i koszty logistyki w obrocie żywnością są bardzo istotnymi czynnikami określającymi atrakcyjność takiej wymiany handlowej. Zdobyć rynek chiński można, ale do tego są potrzebne cechy, które niestety są w zaniku w polskim społeczeństwie. Aby zdobyć ten rynek trzeba współpracować - akcentuje prezes firmy ITRO.

Eksport do Chin może przynosić zyski, pod warunkiem, że krajowi konkurenci podadzą sobie ręce i zaczną budować wspólne marki. - Należy zakładać konsorcja eksportowe, otwierać swoje przedstawicielstwa na rynku chińskim i minimalizować koszty operacyjne. Takie działania są koniecznością przy wchodzeniu na nowe rynki poprzez wspólne działania. Jeżeli jeszcze do tego obrazu Polska administracja dołożyłaby swoją cegiełkę, tak jak to robi np. administracja niemiecka wspierając i lobbując swoich przedsiębiorców, to sukces mamy murowany - ocenia Sadowski-Romanov. - Tylko czy my potrafimy współpracować? Czy Polscy urzędnicy nie boją się wspierać Polskich przedsiębiorców, aby nie zostać posądzonymi o „powiązania między władzą i biznesem"?

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 12111 28-02-2015, 03:28:
no to powstaje "wirtualny pawilon polskiej zywnosci" w Chinach, to moze byc dobre

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH