REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Agros-Nova: Penetracja kategorii dań gotowych jest stosunkowo niska

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2012, 11:55
Agros-Nova: Penetracja kategorii dań gotowych jest stosunkowo niska
Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w grupie Agros-Nova (fot. zelaznastudio.pl)

Na rozwój rynku dań gotowych mają wpływ czynniki wymienione globalne trendy: poszukiwanie wygody, brak czasu, zmiana ról społecznych, stylów życia czy zmiany demograficzne. W miarę poprawy sytuacji makro oraz likwidowaniu barier konsumenckich rynek ten powinien się w kolejnych latach dynamicznie rozwijać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w grupie Agros-Nova.

REKLAMA

Ekspertka zwraca uwagę, że penetracja kategorii dań gotowych jest stosunkowo niska (niższa niż np. sosów gotowych). - Pewna erozja rynku, która była niemiłą niespodzianką po "tłustych" latach dodatniej, dwucyfrowej dynamiki sprzedaży dań gotowych, jest powiązana z silną presją ekonomiczną, wywołaną kryzysem. Sytuacja makroekonomiczna, która przekłada się na mniejszą siłę nabywczą gospodarstw domowych sprawia, że konsumenci szukają tańszych rozwiązań: gotują sami, korzystają z tańszych substytutów - mówi Joanna Bancerowska.

- Poprawa nastrojów konsumenckich, zmniejszenie niepewności co do stabilności zatrudnienia i dochodów Polaków z pewnością przełoży się na większe zakupy dań gotowych, bo mamy coraz mniej wolnego czasu i nie chcemy go spędzać w kuchni. Dlatego dania gotowe, które zapewniają wygodę i krótki czas przygotowania, będą cieszyć się rosnącą popularnością - prognozuje.

Utwierdzają nas w tym przekonaniu zarówno światowe trendy, jak również przepaść w konsumpcji per capita, jaka wciąż dzieli nas od krajów starej Unii. - Musimy jednak pamiętać, że generalnie Polacy są klientami dość tradycyjnymi i powoli otwierają się na nowości w tej kategorii. Dlatego w ostatnich latach większość nowości na tym rynku ograniczała się do modyfikacji receptur np. zmiany wariantu produktu (np. pulpety w nowych sosach, różne warianty fasoli) - przypomina dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w grupie Agros-Nova.

Wedle jej oceny, w przyszłości czeka nas adaptacja trendów powszechnych już w innych kategoriach: oferty bio, produkty premium, większe otwarcie na kuchnie innych krajów, nowe wygodniejsze formaty opakowań etc. - Oferta potraw gotowych w Polsce na tle tego, co możemy znaleźć w sklepach w krajach tzw. "starej" Unii, dziś jest jeszcze bardzo skromna i tradycyjna - zauważa Bancerowska. - Polacy bardzo powoli otwierają się na nowości na tym rynku - podsumowuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH