REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Algieria atrakcyjna dla producentów wołowiny, ale...

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2015, 10:45
Algieria atrakcyjna dla producentów wołowiny, ale...
Omar Saoudi, ekspert Europejskiej Grupy Doradczej (fot. mat.pras.)

O ile atrakcyjność rynku algierskiego dla eksporterów i inwestorów jest wysoka, o tyle znalezienie sposobu, jak na nim znaleźć swoje trwałe miejsce, to kwestia dobrego rozeznania uwarunkowań miejscowych, wyboru właściwej strategii, wreszcie – znalezienia dobrego partnera biznesowego.

REKLAMA

- Polskie firmy spożywcze dziś najchętniej ograniczają się tylko do szukania algierskich importerów, ale ta strategia może okazać się już niewystarczająca – uważa Omar Saoudi, ekspert Europejskiej Grupy Doradczej. - Aby skuteczniej eksportować, trzeba zacząć raczej myśleć o stworzeniu sobie w Algierii przyczółku w postaci choćby niedużej spółki produkcyjnej z miejscowym partnerem.  Oznacza to już jakąś inwestycję, czyli ryzyko - zaznacza.

Pomimo, że dużo mówi się o ryzyku politycznym, o korupcji i biurokracji, to wydaje się, że w Algierii największym problemem i zagrożeniem dla podejmowanej inwestycji jest odpowiedni dobór partnera. - Trzeba sobie jasno powiedzieć, że o wiele łatwiej znaleźć partnera, który przecenia swoje możliwości lub okazuje się być po czasie nieuczciwy, niż znaleźć kogoś solidnego i dotrzymującego zobowiązań. Ci drudzy też są, ale sztuka polega na tym, aby potrafić do nich dotrzeć z propozycją - ocenia Omar Saoudi.

Uruchomienie w Algierii choćby niedużej produkcji lub jakiegoś jej etapu (uszlachetniania, konfekcjonowania, itp.) daje zupełnie inną perspektywę rozwoju eksportu pozostałych produktów, czy też półproduktów i surowców. Np.:  producent wołowiny hallal o wiele łatwiej będzie mógł eksportować do Algierii mięso, jeśli w Algierii będzie w partnerstwie z kimś, kto przetwarza to mięso. - Część mięsa będzie kierowana do przerobu, ale pojawią  się dodatkowo znacznie większe możliwości budowania  bezpośredniej dystrybucji tego mięsa na rynku lokalnym. Podobny schemat można zresztą zastosować do większości segmentów branży spożywczej, trzeba tylko dokonać wcześniejszej analizy wykonalności przedsięwzięcia – podsumowuje ekspert.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wwd 16-09-2015, 13:55:
Wystarczy chłodnie wybudować i na tym poprzestać. Bo do przetwórstwa te brudasy się nie nadają.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH