Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Algieria atrakcyjna dla producentów wołowiny, ale...

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2015, 10:45
Algieria atrakcyjna dla producentów wołowiny, ale...
Omar Saoudi, ekspert Europejskiej Grupy Doradczej (fot. mat.pras.)

O ile atrakcyjność rynku algierskiego dla eksporterów i inwestorów jest wysoka, o tyle znalezienie sposobu, jak na nim znaleźć swoje trwałe miejsce, to kwestia dobrego rozeznania uwarunkowań miejscowych, wyboru właściwej strategii, wreszcie – znalezienia dobrego partnera biznesowego.

- Polskie firmy spożywcze dziś najchętniej ograniczają się tylko do szukania algierskich importerów, ale ta strategia może okazać się już niewystarczająca – uważa Omar Saoudi, ekspert Europejskiej Grupy Doradczej. - Aby skuteczniej eksportować, trzeba zacząć raczej myśleć o stworzeniu sobie w Algierii przyczółku w postaci choćby niedużej spółki produkcyjnej z miejscowym partnerem.  Oznacza to już jakąś inwestycję, czyli ryzyko - zaznacza.

Pomimo, że dużo mówi się o ryzyku politycznym, o korupcji i biurokracji, to wydaje się, że w Algierii największym problemem i zagrożeniem dla podejmowanej inwestycji jest odpowiedni dobór partnera. - Trzeba sobie jasno powiedzieć, że o wiele łatwiej znaleźć partnera, który przecenia swoje możliwości lub okazuje się być po czasie nieuczciwy, niż znaleźć kogoś solidnego i dotrzymującego zobowiązań. Ci drudzy też są, ale sztuka polega na tym, aby potrafić do nich dotrzeć z propozycją - ocenia Omar Saoudi.

Uruchomienie w Algierii choćby niedużej produkcji lub jakiegoś jej etapu (uszlachetniania, konfekcjonowania, itp.) daje zupełnie inną perspektywę rozwoju eksportu pozostałych produktów, czy też półproduktów i surowców. Np.:  producent wołowiny hallal o wiele łatwiej będzie mógł eksportować do Algierii mięso, jeśli w Algierii będzie w partnerstwie z kimś, kto przetwarza to mięso. - Część mięsa będzie kierowana do przerobu, ale pojawią  się dodatkowo znacznie większe możliwości budowania  bezpośredniej dystrybucji tego mięsa na rynku lokalnym. Podobny schemat można zresztą zastosować do większości segmentów branży spożywczej, trzeba tylko dokonać wcześniejszej analizy wykonalności przedsięwzięcia – podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wwd 16-09-2015, 13:55:
Wystarczy chłodnie wybudować i na tym poprzestać. Bo do przetwórstwa te brudasy się nie nadają.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.